fredag 8 maj 2009

Friday=Fridag för oss båda!

Fridag!

Vi är lediga båda och det är så mysigt. Vaknade upp imorse och känner mig så lätt om hjärtat. Det känns så sjukt bra allting för tillfället, jag är lycklig!


Igår blev en riktig kanondag med många ingredienser som gör en riktigt bra dag helt enkelt. Åkte och fick gjort mina naglar vilket alltid känns som en vardagslyx. Handlade lite på Geant. Hem och fick igen besök av katten, det var dags för hans lunch. Åkte och lämnade bilen, bye bye bettan! Tur att vi har en exakt likadan då. Taxi till Jbr och Hilton. Wavebreaker here I come again hihi. Beställde en hoummos, glas rött och en vatten och satt och njöt av solnedgången tills Joakim kom dit. Satt där ganska länge så vi bestämde oss för att äta där. Blev deras goda grillade hamburgare och jag tog bara ett få antal pommes. När vi var klara så såg det ganska roligt ut på tallrikarna för J hade kvar all salladen på tallriken och jag hade kvar pommesen! Där ser vi vem som äter vad i vår familj


Det var så himla varmt igår kväll så vi bestämde oss för att ta ett "nattdopp" eller ja klockan var kanske bara nio men det var ju mörkt! Jag hade ingen bikini utan badade helt enkelt i mina underkläder! Det var så underbart. Vattnet var helt stilla, tyst och lugnt och vi låg i hur länge som helst. När vi kom hem så satt katten och väntade på oss och fick lite gos och kvällsmat. Sen var det sängen. Så blanda dessa ingredienser, manikyr, pedikyr, vin, hamburgare, katt och bada så blir det för mig en bra dag hihi!


Nu har vi ätit frukost eller rättaresagt druckit för mig (smoothie) på terassen. Ska ta oss ner till stranden och bada. Ikväll blir det nog bio, ska se vad som går. Här är det inte så lätt att hitta en bra film för ser man en som går så några dagar senare så går den inte längre. Jag vet inte varför de visar en film så kort tid men men så är det!


Nu ska jag diska! Ha en fin dag alla därute!

Hej!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!