torsdag 28 januari 2010

Weekend!

Då välkomnar vi helgen igen. Har varit en kort vecka på 3 dagar för mig! Denna helgen är givetvis lite annorlunda då min kära mamma är här. Dagen har varit bra. Vaknade väldigt tidigt. En hel timme innan klockan ringde. Var pigg och utvilad och bestämde mig för att jag lika gärna kunde gå upp! Hoppade in i duschen och sen satt jag länge på balkongen, åt frukost och läste hänt extra. Var extra tidig på jobbet och sen stack jag iväg några timmar på dagen för hotellbesök med lunch på ett fint hotell. Tillbaka till jobbet och jobbade lite till sen fick det vara helg.
Vi åkte direkt ner till Burj Dubai området. Gick till Dubai Mall, där vi tittade på akvariet.

Hittade denna underbara affär. Candylicius. Som att komma in i en Kalle och Chokladfabriken film. Allt allt allt i godisväg, Hur cool som helst!
Vi åt på foodourten och mamma var imponerad över hur STORT där var, där är ju hur många matställen som helst!

Sen gick vi till Souk Al Bahar området med fontänerna. Det är verkligen pampigt varje gång man ser det och speciellt när de spelar Time to say Goodbye, love it. Det ryser i hela kroppen. Fontänerna "dansar" var 20 e minut så vi fick se det 4 gånger. Satt på Dean and Deluca och fikade.


Nu har vi precis avnjutit en drink på balkongen och planerat inför morgondagen. Det ser ut såhär;

Köra ut till Atlantis på Palmen
Mall of Emirates
Lunch på Bab al Shams hotellet ute i öknen och röka shisha på deras takterass
Creeken, abra och guldmarknaden

Nä vänner nu är det dags för de här två damerna att gå och lägga sig! Gonatt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!