onsdag 27 januari 2010

Jag skulle vilja...

Klargöra några saker...
1,
När man beställer upp squash, ser ut som bilden ovan så vill man inte få stora pumpor. Det finns inga likheter som helst på squash och pumpa. Den ena är grön och avlång den andra är gul, rund och stor!!!Det klargjorde jag för min lilla affär därnere idag och som ni ser så lyckades de hitta rätt bland djungeln av grönsaker därnere verkar det som

2,
Drick INTE kaffe innan läggdags. Det spelar ingen roll hur trött man är innan, det går bara inte att sova efter det. Man ligger vaken i TIMMAR och vänder och vrider sig tills man kommer på detta. Att man inte ska dricka kaffe. Har man då en som ligger bredvid och givetvis redan har somnat och ligger och snarkar så är det ännu svårare att somna..
3,
,Solen ska INTE lysa med sin frånvaro när man har besök från snöstormens Sverige. Det ska inte blåsa sandstorm. Det ska helt enkelt vara lugnt och fint och soligt så de som har kommit till detta solsäkra land ska få sin sol.

4,

Idioter som på något sätt har lyckats få tag i ett körkort ska INTE få lov att köra. Man måste på något sätt kunna bevisa att man kan vissa regler i trafiken, hur man tittar innan man svänger ut, hur man inte seglar runt i olika filer och håller på att krocka med de andra bilarna som har fått ett körkort på den vanliga vägen. Jag vill klargöra att jag är STOLT över att vägra en bil komma framför mig och göra en U sväng när jag har stått i en kvart i kö och han endast tror att man kan slinka in. Jag är mycket STOLT över hur han omöjligt kunde komma in framför mig och hur jag TUTADE flera ggr på honom!!! Och visade bestämt att här kommer du inte in minsann!

Såja då var de sakerna klargjorda!

Vi fortsätter dagen som varit hektisk med kontor och några olika hotellbesök lite lugnare. Det blir kocken (jag) som ska laga till en pastarätt med räkor. Joakims recept btw, eller det är nog hans mammas om jag inte har helt fel för mig:-) Sen blir det tv och godis. Ja idag struntar vi i gymmet och går loss på det svenska karamellkungen godiset istället. Tycker jag låter som en bra ide!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!