måndag 4 januari 2010

Burj Khalifa.

Då har man sett invigningen...

Den var fantastisk. Idag är jag mycket stolt över att vara Dubai bo:-)

Gud vad jag önskar att jag varit där på plats. På Adress hotellet som ligger bredvid och på Neos bar som ligger högt högt upp. Men jag har följt det live på tv och det var verkligen helt fantastiskt.


De har ändrat nanmet från Burj Dubai till Burj Khalifa.

När jag sa det till Joakim så nämnde han ju att det är namnet på Abu Dhabis shejk. Shejk Khalifa. Hmm man undrar sambandet;-)


Nu har vi också fått veta exakt hur högt det är. 828 METER! Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!