fredag 8 januari 2010

Uppe med tuppen.

Kl är halv tio och jag är redan uppe och har fixat massa!

Tvättmaskinen går för fullt. Vi har lyckats fixa ett stopp i badkaret. Har pressat apelsiner, lagat kaffe, lagat äggröra, suttit på balkongen och ätit frukost. Nu ska jag snart klä på mig och göra mig i ordning för att göra mitt första uppdrag som voluntär i kattorganisationen. Ska vara där kl 11. Uppdaterar er hur det gick sen:-)


Nu är det helg här och det är ju skönt som vanligt. Torsdagskvällen ägnades åt att svettas på gymmet en timme, sen gjorde vi tacos och kollade filmer. Sleepless in Seattle var på tv och den är ju bara sååå bra!!!


Har varit runt på visningar av lägenheter. Tror att vi minst har sett en 10 st. Tänkte att vi skulle kolla i ett område här som heter Jumeirah lake towers. Det ligger rakt över gatan från här FAST det är ingen gata som helst utan motorvägen så man kan inte bara spatsera över helt lätt. MEN de håller ju på med metron här och då kommer det snart vara en bro som går över och då är det ju helt plötsligt inte så långt längre. Som det är nu så fast det är nära så kan man ju givetvis inte bara korsa vägen sådär utan måste åka runt runt på en massa omvägar... De flesta av husen är byggnadsplatser fortf typ men där var ett hus som hette Indigo Tower som var jäkligt fint faktiskt. Vi försökte pruta lite men det gick inte, dessutom var lägenheten på 22 vån och det är liiiittte väl högt för oss. Visst fin utsikt men NEJ. Man vill gärna kunna sitta på balkongen utan att få svindel!


Vi letar vidare. Sålänge har vi möblerat om i lilla lyan och det blev faktiskt bättre. Känns som lite mer yta! Jaja man gör vad man kan:-)


Ha en Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!