onsdag 20 januari 2010

Smakprov.

Nu börjar det närma sig! Mamma landar på lördag natt.. Här kommer lite smakprov på vad vi ska hitta på under denna veckan tillsammans. Bilderna är tagna från nätet då jag inte hr tid eller ork att sitta och leta bland mina miljoner bilder och ladda upp...Så det här är alltså några saker man kan hitta på här i denna uppbyggda konstgjorda stad mitt i öknen. Finns såklart en massa annat men nu har jag "valt ut" en del saker och hoppas att mamma ska bli nöjd med sin resa hit till sin dotter. Hennes första resa till Mellanöstern och förhoppningsvis inte den sista! Here we go..;

Mall of Emirates ska det shoppas en massa i.
Vi ska se världens högsta byggnad och kanske tom gå upp till oberservatorie däcket. Där har jag inte varit än. Får se om det går nu. Någon Dubaibo som har koll på det?
Vi ska åka vattentaxi "abra" på Creeken över till guld och kryddmarknaden. Pris 2 kr eller något sånt löjligt billigt!

Vi ska spatsera och äta på Marina walk.



Vi ska som sagt till guldmarknaden. Guld är billigt här. En av de få sakerna som är billigt ihop med bensin och cigg!


Vi ska ut till ökenhotellet Bab Al Shams och luncha så hon får se lite kameler och sånt:-)


Absolut ska vi ner till Madinat. Se Dubais landmärke och mysa runt i souken för att sen gå på någon mysig restaurang.
Vi ska till Karama och fynda billiga "märkesgrejer" i massor haha


Hur låter det, tror ni hon blir nöjd med resan?








1 kommentar:

  1. carolinemjonsson@spray.se20 januari 2010 kl. 21:37

    Ja oberservatorie däcket har öppnat :) Dock måste man köpa biljetter i förväg inne Dubai Mall (100 dihram och man får vara uppe i ca 20 min) dock så kan det vara väldigt lång kö så de kan va så (var så iaf de första dagarna efter öppning) att man köper en biljett på tex måndag för att åka upp på tex torsdag men vet ej dock om det är lika lång väntan fortfarande! Ha det så trevligt. Tack för en trevlig blogg förresten, alltid skoj coh läsa om en annan svenska i Dubai.

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!