tisdag 26 januari 2010

Dåligt med tid...

Men lite tid finns såklart för att uppdatera min kära blogg så att ni mina kära läsare har något att läsa!


Som sagt. Tiden går fort fort. Spciellt idag då jag var tvungen att stanna längre på jobbet och inte var hemma förrän vid halv sju. Mammi hemma här väntandes på mig.. Mycket att göra på jobbet så hann dessutom endast med en 10 min lunch men I love it. Hellre mycket att göra och jag gillar verkligen det jag gör så... Nog pratat om det. Här kommer lite bilder från igår.


Utanför Jumeirah Beach park. Som jag berättade var det bara kvinnor och barn där igår. Hur skönt som helst.... Lugnt och skönt;-)



Här ser ni bryggan man går fram till stranden på. Mysigt med massa grönt och växter. Vi stannade där tills tretiden sen hem och en sväng till vår lilla supermarket. Sen sprang jag upp och bytade om för att springa ner till gymmet och träna en timme. Sen upp igen, duscha, göra sig iordning för att köra till Battuta mallet. Det blev shopping i en och en halvtimme. Oj oj oj vad billigt allt är nu. Var på Debenhams och hittade en massa snygga bikinis, slog till på en vit och blå, very nice. Nersatt med 75%!!!!! Det blev också lite shopping på Hello Kitty affären. Älskar den:- )


Sen var det dags för pedikyr. Mamma första i sitt liv och ja hon tyckte det var helt underbart. Första och förhoppningsvis inte sista. Det tycker jag vi alla kvinnor är värda!



Ca 2 timmar senare gick vi till en arabisk restaurang ute i Battuta trädgården och åt mezzes och shish taouk. Till det drack vi den goda gröna citron, mint juicen. Än så länge är det mammas favvo. Hmmm kanske inte lönt att dra med henne till dyra oxfile restauranger...


Trötta, mätta och belåtna var vi hemma vid 23. Jag skulle ju upp och jobba ju...


Idag har vi promenerat ner till Marina walken och ätit indiskt. Naan bröd, butterchicken och ris. Mamma är imponerad av all fina, höga hus:-) Och av solen. Den har lyst på oss varje dag och hoppas det fortsätter så hela veckan! Fick uppdatering från mannen i Sverige idag på telefon och han sa att han aldrig upplevt sådan kyla i hela sitt liv haha! Eller kanske har hans blod vant sig vid öknen, vem vet?


Nu ska det drickas kaffe på balkongen!







2 kommentarer:

  1. Hej på er
    Så kul att följa din blog Catharina! Förstår att ni har det helt underbart. Ser fram emot att få höra ifrån dig Kerstin när du kommer hem igen.
    Stor kram till er båda från
    Pia och Leif

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!

    Vad förvånad jag blev när jag såg att du skrvit!! Vad skoj att höra från er. Var så länge sen. Hoppas allt är bra med er. Hälsa Leif och Jimmy! Många kramar från oss här i öknen. Mamma ringer!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!