torsdag 21 januari 2010

Happy Thursday!

Som ni vet vid detta laget så är det inte Happy Friday här, eller jo klart det är det ju med för att man är ledig men Torsdagar är vår fredag då det är helg. Inte en vanlig helg dessutom utan en långledig helg på 4 dagar så det är verkligen en HAPPY THURSDAY

Vaknade i morse fylld av energi. Jag känner att jag har haft det på sista tiden. Hela 2010 helt enkelt, det är ett bra år! Kanske beror det också delvis på träningen. Jag har hört att man blir glad, lycklig och får energi av att träna. Så alla ni som inte gör det, sätt igång meddetsamma!

Jag får också mycket inspiration från The Secret, hemligheten med livet. Som vissa har vetat om i hundratals år men nu finns i bok och film. Jag har både läst och sett den.

Tänk positivt och Attraktionslagen är The Secret i ett nötskal. Se livets positiva sidor. Se det du har istället för det du inte har. Det finns alltid något positivt med ditt liv. Önska dig saker du vill ha. Det spelar ingen roll vad det är, du kan få det. Du attraherar det du tänker på och önskar dig. Alla vill inte ha samma saker så det finns gott om allt till alla. Jag har lagt ut många önskningar till universum. Men tänker man tex jag VILL INTE att det ska vara mycket trafik idag så är det för att VILL finns med i tanken. Man ska alltså endast tänka Det ÄR inte trafik idag så är det inte det. Förhoppningsvis:-)

Tänk ut de saker du vill ha. Hitta bilder på det du vill ha och klistra in det i en bok. Som att du gör en katalog som du helt enkelt bara beställer saker från. Visst låter det bra? Jag ska testa iaf!

Moder Teresa sa; Jag tänker aldrig vara med i någon ANTI WAR demonstration. Utan en PRO PEACE demonstration. Varför? Jo för att Anti war har ju det negativa ordet i meningen medans Pro Peace har det positiva ordet i meningen.

Tänk på det vänner och ha en alldeles underbar dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!