onsdag 20 januari 2010

Vita lögner?

Tänk er en värld där ingen vet vad en lögn är. En värld där alla talar sanning. En värld där ingen vet någonting om saker som inte existerar. Där om man går in på banken och säger att man har 1 miljon på banken så ger de dig det fast du bara har 10 kr på kontot. Där en polis stoppar dig för att du kör rattfull men du säger jag är inte full och han tror dig för att det finns inte något sådant som att säga saker som inte finns eller inte är sanna. Tänk dig att någon frågar dig hur du mår och du kan inte bara svara det enkla, BRA. Du måste berätta att EXAKT hur du känner dig för att det bara inte går att säga något som inte finns... Tänk dig att du alltid säger sanningen såsom om någon frågar dig något så svarar du helt ärligt tex ja jag tycker att du ser tjock ut i den nya klänningen!

Kan vara bra om man är den personen som kan ljuga, fast det är klart ingen vet ju vad ljuga är så det är normalt att säga sanningen...Låter det flummigt? Se filmen The invention of lying med Ricky Gervais. Skönt att det finns vita lögner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!