torsdag 14 januari 2010

Frosseri!

Det är en av de sju dödssynderna och det har vi ägnat oss ikväll på hög nivå! Jag har sagt det innan men säger det igen. Dubai har UNDERBART god mat och detta var den bästa buffen jg ätit. Vi började med skaldjursbuffe. Obegränsat med hummer, sushi, ostron, musslor, räkor mm mm. Men fattar ni obegränsat med HUMMER liksom.
Tur att man svettades på gymmet en timme innan detta...


Kocken i mitten.

Sen högg jag in på de kalla rätterna.Observera att jag inte åt allt som ligger på tallriken. Men en smakbit av det mesta!

Nu går vi in på varmrätterna. Där var 2 olika stationer. Alltså där fans allt från oxfile till butterchicken till grillade räkor.


Sist men inte minst. Dessertbordet. Creme brule, italiensk glass, crepes, chokladmousse, marshmallow i pinnar som doppades i en chokladfontän... Blir ni sugna???


Denna fantastiska buffe finns ute på Atlantis. Det bästa? Den finns med i halva priset värdekupongsboken så allt gick på 200 kr per person, inte illa!
Nu är jag proppmätt och har kollat American idol, första avsnittet. Det är alltid bäst i början med utagningarna tycker jag! Det var kul att Victoria Beckham var en av domarna! Helgen är invigd! Nu är det dags för sängen.
Gonatt!






3 kommentarer:

  1. Så gott gumman, dit får vi gå när jag kommer.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Mitt företag kommer öppna upp nu i vår i Dubai. Jag behöver någon som har lite kontakter där nere, som vet folk som behöver jobb. Jag behöver massa nya medarbetare. Maila mig för vidare kontakt. wayana@spray.se

    Mvh stephanie

    SvaraRadera
  3. Hej Stephanie,

    Vad kul att du ska öppna upp ditt företag här. Nu blir jag givetvis jättenyfken! Vad är det för bransch? Vet dock inte om jag känner så många som behöver jobb men kanske kan hjälpa till med något. Jag mailar dig!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!