lördag 16 januari 2010

Helgdag nr 2

Sitter på balkongen och känner mig så jäkla fräsch! Nyduschad, håret blött i en handduk. Dricker iskall lemonade. Det är sjukt gott. Har inte druckit det så mycket hemma men här finns det att köpa överallt. Mycket smarrigt, lite sur precis som jag gillar det!

Vi började dagen med en god frukost, sen gick vi ner till stranden. Det tar exakt 7 min. Jag tog tiden idag med tanke på att mamma kommer hit nästa vecka och det ska väl inte var några problem för henne att ta sig dit själv, eller hur mamma?

Låg där i 2 timmar. Badade mitt första dopp för detta året. Givetvis inte badkrukan. Det är för kallt för honom nu... Visst det svalkar, men skönt efter ett litet tag. Jag låg i ett bra tag faktiskt. Det var så härligt att komma dit på morgonen. Havet låg alldeles spegelblankt och kristallklart, ja ni ser på bilderna.

Sen gick vi upp. Jag lagade mig en omelett till lunch och J gick till någon visning. Sen ner till poolen och läste ut min bok. Vidare till gymmet. Hade sån otrolig energi idag. Förlåt att jag tjatar om gymmet men jag har aldrig vart vidare av en gymmänniska men nu känner jag att det är sååå skönt att svettas!! Jag tränar bara kondition, inga tramsiga vikter eller så....

Snart kommer J hem och då ska vi ta en promenad vid marinan sen ska jag bjuda min älskling på en glass! Ha en härlig lördag vänner!








1 kommentar:

  1. Åh det vattnet saknar vi! I dag fick vi hem vår lilla kattunge, en brittisk korthår med stamtavla o allt;-) Hon är helt fantastisk o jag kan inte slita mig från henne! Du hade avgudat henne Cat! Miss u/ Jess

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!