torsdag 14 januari 2010

På radio imorse.

Morgonprogrammet vi lyssnar på varje morgon heter Rob and Vickie in the morning. De har en massa tävlingar på den kanalen och jag brukar messa in med förhoppning om att vinna. Vilket jag givetvis aldrig har gjort än... Iaf imorse så berättade killen att en av hans kompisar sov på hans soffa för tillfället för att hans tjej hade gjort slut. Nu ville han, Rob, inte ha kompisen sovandes på sin soffa längre och då skulle vi lyssnare smsa det bästa rådet till kompisen så att hans tjej skulle ta tillbaka honom. Då vann man biobiljetter. Givevis skulle jag vara med och tävla. Jag frågar Joakim vad hans råd var. Han säger propose! Fria alltså. Jaja, jag skriver råd som köp en liten kattunge, hundvalp! Kärleksförklaringar såsom att hon är hans livs kärlek. Berätta om den där romantiska resan som han hade bokat i hemlighet utan att hon inte visste om det... (Vilket han såklart inte hade utan såklart fick ta och göra med en gång!)

Bilturen var slut och jag gick in på kontoret och hörde inte mer av morgonprogrammet. J körde tillbaka och ringde sen och undrade om jag hade hört vem som vann. Nä? Det rådet som kom med PROPOSAL. Då tänkte jag... Det är kanske så man ska göra då om man vill ha ett proposal. Göra slut. DÅ kommer frieriet hahaha. En sak är iaf klar hade jag lyssnat på min kära pojkvän så hade jag varit 2 biobiljetter rikare!

2 kommentarer:

  1. Cecilia Andersson15 januari 2010 kl. 18:50

    Hej!
    Jag hittade din blogg när jag sökte på "jobba i Dubai", har nämnligen planer på att flytta dit men hittar ingen bra sida med tips och sånt, hur man går till väga och vad man ska tänka på osv. Din blogg var jätteintressant och jag undrar om du har några tips att ge mig vad gällande hur man söker jobb, bostad osv.
    Hoppas att höra från dig! MVH Cecilia Andersson (Andersson.cecilia@live.se)

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia!
    Kul att du hittade till min blogg.
    Jag har mailat dig lite info!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!