måndag 4 januari 2010

4 January 2010.

Idag är det en stor dag för Dubai.

Det är invigning av världens högsta byggnad. Burj Dubai.

Det kommer bli en massa firande. Folk är inbjudna och det kommer vara PACKAT med folk... Typiskt att just idag är J på kurs till kl 21 och jag orkar inte åka dit med taxi ensam. Vem vet hur länge man kommer få sitta i kö om man ens kommer in på området. Det man skulle gjort var isåfall att åka dit mitt på dagen och hänga där fram till invigningen kl 20. Det är inte ens lönt att boka bord på restaurangerna..


Men..Jag har vår lokala tv kanal Dubai One på och föjer det där. Nu visar de lite historia från UAE. Det är också mycket hyllningar till Shejken. Denna dagen är historisk för Dubai vänner, det är STORT! Jag ska dit iaf väldigt snart och gå till observatoriedäcket. Det är så sjukt högt tornet så ni som inte sett det kan inte fatta! Man blir yr när man tittar upp på det och det går inte att få med hela byggnaden på en bild när man fotar!


Jag bakar lingonbröd och ska snart sätta igång med en risotto. Det blir det och ett glas vin på balkongen och hoppas att jag skymtar de fantastiska fyrverkerier som utlovats!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!