fredag 29 januari 2010

Heldagsutflykt.

Hemma efter en heldag på tur! Trött trött nu. Blev väldigt sent inatt.. Vi satt på balkongen, drack vin och GT och pratade och pratade och pratade. Halv fyra kom vi nog i säng tror jag. Jag vaknade halv nio! Alldeles för tidigt... Men upp o hoppa, frulle och iväg.
Här ser ni min tuffa bil som jag inte vill lämna från mig på söndag, snyft... Alltså jag kan ju behålla den... Men det är en utgift mer och förtillfället är det SPARA som gäller.

Atlantis.
Efter det åkte vi till Mall of Emirates. Destination Kiehls för inhandling av produkter. Givetvis missade vi inte Ski Dubai. Shopping festivalen började igår och det är så mycket rea så mycket rea och en massa massa folk överallt... Får ta en dag att spendera på mallet nu när man kan hitta så fina klipp!Det hann vi inte idag iaf.
Färden fortsatte ut i öknen och Bab Al Shams. När man stiger ur bilen så möts man av ett sådant lugn och tystnad. Det är underbart. Vi åt pizza på en restaurang där sen satte vi oss på takterassen med en kaffe och njöt i eftermiddagssolen..

Visst ser här mysigt ut? I love it!! Detta bara 45 minuter från the big city!

Sand, sand, sand,

Vi nöjde oss med detta denna dagen. Tar creeken och guldmarknaden imorgon. Efter stranden för imorgon ska det tydligen pressas en del... Sista dagen! Vi hoppas på sol.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!