tisdag 31 mars 2009

Ladies day!








Hej alla!


Här kommer lite bilder från vårt underbara regnväder här i öknen. Bilderna är tagna från Gulfnews. Förstår ni nu vad jag menar med att gatorna verkligen ligger under vatten! Ja det är översvämmning.... Men observera att så mycket har det ju faktiskt inte regnat. Som sagt så går det när det inte finns så mycket brunnar. De är inte vana vid detta i öknen vilket vi nordbor är haha!


Har precis ätit middag och tänkte delge det receptet med er! Superenkel och god pasta som faktiskt Joakim lagade till mig på en av våra första dejtar! Ja minsann ibland lagar han. Dock kan han bara göra 3 recept.... Here we go.. Dagens middagstips:-)


Ingredienser,

Olja, squash, vitlök, mango chutney, räkor


Skiva jättetunna skivor av squashen och stek i mycket olja. Tillsätt vitlök, tillsätt mango chutney och sist räkor. Servera med pasta och sen är det klart! Mycket smarrigt!


Ännu godare med ett glas kallt vitt till men tyvärr är vårt vinlager slut så det fick bli vatten...


Vad har hänt idag då... Jag promenerade som vanligt. Eller ja så vanligt är det inte längre då jag blivit lite lat på sista tiden men det ska bli bättring med det nu! På jobbet så gjorde jag ansiktsbehandling på Becky, min kollega sen hade jag en lpg klient. Det var Claudia. En gullig lite äldre kvinna från Spanien som är så gullig, Vi pratar massa och vi har sagt att vi ska träffas på ett glas vin eller kaffe. Det har dock inte blivit av än och det påpekade hon haha! Nä jag ska ta tag i det och träffa henne. Ännu en intressant person. Har bott på många ställen i världen med sin man som är från Houston!


Tänkte berätta om ett annat roligt fenomen här i Dubai!

Igår när jag var ute och gick så promenerade jag förbi poolen i the gardens. Då var där en stor skylt på grinden där det stod... Stricktly ladies only! Ja just det ja! På MÅNDAGAR så är det ladies dag. Samma sak på stranden. Då får bara vi kvinnor bada minsann! Haha lite roligt. Det var samma sak när min familj var här och vi skulle åka till stranden då var det måndag så då fick vi minsann stanna vid poolen för mina brödrar ville ju gärna följa med ju! Så ladies day på måndagar när det gäller bada! När det gäller drinkar så är det tisdag (idag) som gäller. Då får tjejer gratis drinkar på många ställen runt om, hihi! Vi kvinnor har det bra vi... Fast jag får i och för sig alltid gratis drinkar när jag är med min älskade för han är så snäll!:-)


Nu är det dags för te och tv! Ha en bra kväll vänner.


Puss o kram Catharina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!