fredag 13 mars 2009

Besök!

Heeejjj!

Hann ju inte skriva igår ju. Det är mycket nu med besök och det är såå himla skoj!

I går när klockan ringde kl kvart i sex, observera....! Inte en normal tid för mig att gå upp i vanliga fall.. Men jag studsade upp och gjorde mig i ordning. Det var mörkt ute när jag vaknade haha det har jag aldrig sett. Bilturen till flygplatsen gick bra... Haha bra va? Kom dit kl tio i sju och såg att de redan hade landat kl 6! Tar alltså bara 6 timmar att flyga från Köpenhamn och hit, det är ju inte farligt! Köpte varsen ros till dem och väntade på att de skulle komma ut. Fick ett mess och de var redan ute! Gick snabbt med passkontroll, taxfree mm det brukar ta längre tid med alla köer.... Det var ett mycket kärt återseende med en massa kramar! Alla fyra med massa bagage fick plats i min bil så det var bra. Mindre bra var att vi kom ut på en annan väg från parkeringen som jag inte riktigt visste var den gick.. Men hittade rätt till slut och kom fram till hotellet. En kopp kaffe, sen incheckning efter en timme. Kanske gjorde det faktiskt någon liten nytta att jag hade varit där innan och pratat med dem, eller inte.. Vem vet haha!

Incheckade o klara gick vi och handlade lite frukost sen var det rakt ut till poolen! Härligt.. Det kändes lite konstigt att vara där igen för att för EXAKT ett år sen på dagen så landade vi oxå i Dubai och bodde på samma hotell och kom oxå tidigt på morgonen! Nu var jag där igen fast ett år senare och med familjen! Solade och badade lite sen var det dags för dem att ta sig en liten lur. Hade ju inte blivit mycket sömn för dem stackarna på planet.. Jag körde hem och efter några timmar så åkte jag tillbaks och hämtade dem igen. Då var de lite mer utvilade och jag tänkte att vi skulle ta jumeira road så de kunde få se Burj al arab och lite annat. Typiskt så var det så himla dimmigt.. Trodde jag men givetvis var det en ny sandstorm på g.. Denna gången från Saudi. När det är så dimmigt i luften så innebär det att det är sand i luften tydligen här... Men det gick att se lite iaf! Vi kom hem till oss och tog en drink, lite hoummous, pickles och vattenpipa sen ner till Souk madinat på en italiensk restaurang.

Väl hemma vid 12 var jag helt slut.. Men hade ändå lite svårt för att somna och drömde en massa konstiga drömmar.... Vi hade bestämt att vi skulle till en strand som ligger ute på palmen med pool, beach bar och solstolar idag. När jag vaknade var det mulet! Kan ni fatta det? Såå typiskt men givetvis är det ju fredagen den 13 e idag så ngt lite får man ju förvänta sig...Skeptiskt som man är. Jag körde till deras hotell och var där vid 11, parkerade bilen där och tog en taxi ner till creeken. Det är lika bra att ta taxi för att det är så svårt att parkera där.... Vi promenixade omkring i de gamla kvarteren, Bastakiyan och kom till en souk som jag inte ens visste om, kom i några indiska smala smala kvarter! Skojigt! Sen blev jag bjuden på lunch, vi var på en mysig restaurang som ligger på en brygga liksom precis vid creeken, supermysigt. Vi tog en abra, vattentaxi över till Deira, den äldsta delen av Dubai. Där gick vi till guldsouken, som var stängd!!!!!!!!! Ännu ett tecken... Fre den 13 e!! Fast det är klart. Fredagar är ju deras söndag så.. men tänkte inte på det innan. Vi tog en taxi, 5 pers i en taxi!! En läskig tur med en elak chauffor och jag som låg i Karins knä haha. Det gör vi inte igen eller vad säger ni? Dagen avslutades vid deras pool och med en cola.

Nu e jag hemma och ska börja med maten. De kommer hit ikväll på middag, skoj! Det blir färsk pasta och orientalisk kycklingsås. Desserten är given... Banan och choklad kaka med vispgrädde! Ska bli jättetrevligt! Har tagit en del bilder som snart kommer!

Ha nu en bra kväll så hörs vi snart igen!

Pussar och kramar Cat!

2 kommentarer:

  1. Hej cat! Älskar din blogg! Men vill ge dig ett tips, o sätt lite mellanrum mellan texten, ibland blir det lite mkt på en gång att läsa för mina små ögon ...;-)
    Kram Jess

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!!

    Hoppas att ni har det underbart!! Ta hand om mina älskade föräldrar;) Nästa gång är det min tur och komma;) Puss o kram o hälsa dem så gott

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!