tisdag 24 mars 2009

Float.





Hej...







Hemma efter arbetet och ska alldeles snart sätta igång med städning av lägenheten och det vet vi ju alla exakt hur kul det är... Nej inte alls! Tror jag väntar in min älskling så vi gör det tillsammans.. Dock vet han att det är städning som väntar när han kommer hem så han kanske stannar lite extra länge på jobbet för att komma undan men det kan han glömma hihi. Jag väntar och därför tänkte jag skriva lite här!




Jag har på senaste tiden tänkt ganska mycket på min tid i London. Bla på mitt gamla jobb Float och de som jobbade där under min tid. Bilden är förresten från det stället. Inne i Bamboo room som det hette. Vi hade 4 rum med 4 olika float tankar och där inne låg jag och floatade iväg många gånger. På arbetstid dessutom, passade mig bra hihi. Har ni provat det? Det är ganska stort iaf i London, antar att det beror på alla stressade själar däröver.






Jag jobbade där i 5 månader ca. Jag trivdes inte så bra då. Hade mycket massage vilket inte är min favorit. Jobbigt är vad det är och tar mycket energi! Städade en del oxå. Bla dessa tankar, väggar och golv från allt saltet. Det är nämligen givetvis saltvatten man flyter i. Härligt när man skulle byta vattnet och då stå och "dansa" i saltet, typ 100 liter eller något så att det skulle fördelas i vattnet.




Jag har hur mycket som helst att berätta om det stället men det var väldigt speciellt. Med meditation, pilates, energimassage, healing, akupunktur, ansiktsbehandlingar med honung, mm mm mm men där bodde oxå ett spöke! Och detta är helt sant. Byggnaden var från många hundra år sen och tydligen trivdes detta spöket väldigt bra där. Det ville inte flytta. Det kunde vara saker som att helt plötsligt sattes fönen på i omklädningsrummet utan att någon var där. Musik sattes på i pilates rummet. Vattnet i floattanken som alltid var varmt, kroppstemperatur blev iskallt mm. Måste säga att ibland när jag stängde själv var det ganska läskigt att vara där ensam. Man ville bli klar med stängningen så fort som möjligt och springa därifrån!



Iaf.. Jag skulle inte prata om spöket utan de som var där på "riktigt" Jag kom väldigt nära en tjej från Frankrike som hette Camille. Vi gick ofta ut och tog ett eller... några glas vin efter jobbet. Vi blev riktigt bra vänner. Hon tom bjöd oss på semester till deras hus i Frankrike, tyvärr kunde vi inte. Hon var uppvuxen på en ö som heter Caledonia i Stilla havet som jag faktiskt aldrig hade hört talas om... Även bott i Afrika. En mycket intressant person helt enkelt.




Vi tog aldrig varandras mail utan vi hade endast telefonnummer. Hittar inte henne på facebook för krångligt efternamn... När vi skulle flytta till Dubai blev allt så hastigt så hann inte ta allt och ja ni vet hur det är. Jag hade ju slutat där och jobbade på ett annat ställe då. Men hon var en viktig person i mitt liv och som hon sa så hade jag förändrat hennes liv och var en person som var mycket viktig i hennes liv. Vi hade många djupa diskussioner under våra vinmöten och jag som inte mådde så bra i London så var det underbart att ha en vän att prata med. Nu har jag iaf tagit tag i detta och har mailat en annan tjej på float och hoppas hon har denna Camilles mail. Hoppas på det bästa..



Tänk att det ofta är så att det man inte tyckte var så bra då på den tidpunkten när man var mitt uppe i det sen helt plötsligt när man tänker tillbaka på det så finns bara det positiva kvar och man har bara bra minnen. Det är konstigt... Man uppskattar inte det då men i efterhand gör man!




Efter städningen ska jag laga god italiensk risotto och till det mina vänner ska vi ha ett gott rött vin. Det får vara moroten till denna veckas städning och ja imorgon så är det ju fredag för mig! Tjohoo!!!




Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!