måndag 23 mars 2009

Sorgedag i Dubai...


Hej mina vänner!


Kanske kan va kul för er att se hur det ser ut där jag sitter varje dag, alltså på "min" lilla klinik. Här ser ni Lpg rummet där jag hänger mestadelen av tiden. Den andra bilden är från kontoret med en dator som man ju tyvärr inte kan använda så mycket nuförtiden... Det enda den går bra till är patiens! Inte ens bokningssystemet funkar där längre... Som jag berättat tidigare så har de oxå tagit bort internet där helt och hållet. Detta för att de "tror" att det kommer virus när vi är ute på internet men uppenbarligen så gör det det ändå för inte ens bokninggsystemet funkar nu heller... På bilden sitter lilla Filippinskan Jean mae som är Rebeckas assistent!


Idag när jag kom ut i bilen, började köra och skulle lyssna på radio så spelades endast sorgesmusik... Nu vet jag vad som gäller då. Någon viktig har dött. Förmodligen en shejk. Och ja det stämde. Efter ett tag med musiken så kommer en röst som säger att Shejk (ett namn jag inte kommer ihåg) har gått bort i morse och att begravningen äger rum i eftermiddag. Så idag sörjer Dubai...

Idag när jag hade en klient så ser jag efteråt att jag missat 2 samtal... Och det är inte vilka samtal som helst utan från en mycket kär vän till mig, Cattie! Jag messar att hon ju måste ringa tillbaka när jag kommer hem. Det gör hon och vi sitter och pratar i 40 minuter. Det kändes som igår fast man inte pratat på så länge! Det var verkligen så skoj att höra hennes röst. Hon har precis blivit mamma och hon berättade allt. Det är liksom inte samma att läsa det på mail som att höra henne berätta. Jag hörde lilla Filippa, som den lilla prinsessan heter, i bakgrunden och då kände jag bara att jag ville hem hem hem och hälsa på dem!!! Fick ett riktigt sting av hemlängtan måste jag säga... Men det får vänta till i juli när vi kommer hem och hälsar på i kära Sverige! Saknar dig verkligen gumman och längtar efter dig! Love u!!

Idag är det 2 veckor kvar tills mitt nästa besök, av en annan kär vän, Annsofi! Ska bli så himla skoj att ha henne här:-) Finns så mycket skoj att hitta på och dessutom ska det firas ordentligt för hon fyller 30 här!!!

Jaha inte så mycket mer som har hänt idag.... Varmt varmt har det blivit!!! Typ 35 grader nu och det bara ökar.. Undrar hur jag ska klara det, well see!! Det vanliga efter jobb med middagslagning, idag enchiladas med sallad, mycket gott!! Disken är borta och nu ska vi kika lite på tv. Men på datorn. För på kanal 5 har det kommit lite nytt. Jaaa jag saknar svensk tv!

Ha det bäst så hörs vi snart!
Puss o kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!