lördag 28 mars 2009

Nu är det earth day timme...!



Här sitter vi nu i mörkret... Kl är snart nio och det är earth hour. Det tycker jag är ett bra initiativ och vi hänger givetvis på. Frågade älskling just nu om han kunde göra lite te till mig men nähä det får vänta i en halvtimme till... :-)


Jag skrev ju imorse att jag ville ha det lugnt idag på jobbet och lugnt fick jag fast det var fullbokat tidigare. 3 klienter ringde och avbokade så det var faktiskt ganska skönt. Läste lite och så istället haha!


Efter middagen idag så skulle vi åka ner till macken och handla för jag tänkte baka och behövde socker, choklad och lite annat... Samlade ihop lite saker och skulle betala men då tog de inte kort och vi hade inga kontanter så var tvungna att åka till Geant... Ahh det är så jobbigt att gå in i den stora affären när man bara ska handla lite! Vi handlade iaf och när jag kom hem och skulle baka så kände jag inte alls för det för att jag har fått så himla ont i magen!!! Lönt att åka och handla liksom tyckte Joakim men jag fick iaf cola light. Känns som jag blivit beroende av det nuförtiden. Dricker det alltid! Inte bra....


Tänkte berätta en lite rolig sak här gällande trafiken....

Det är ju galen trafik här som ni ju säkert vet vid detta laget. På vår stora gata här utanför har de typ ändrat vägen hur många gånger som helst. Först kunde man göra u svängar lite överallt men nu har dem helt stängt av de "hålen". De har byggt en GIGANTISK rondell en bit bort och där måste alla köra. Det är en sån himla omväg så då brukar folk göra en u sväng i rondellen. Helt normalt liksom att köra på fel sida vägen. Det hände oxå innan att folk sneddade liksom vid u svängen vi hade innan och körde en bit på fel sida vägen. Det är galet! Hur ofta i Sverige ser man folk som helt normalt bara gör en liten u sväng mitt i en rondell haha! Jag erkänner att jag oxå gjort det för att vinna lite tid. Men NU har det kommit upp en förbjuden u sväng vid rondellen och det tycker jag är ganska sjukt och ganska så roligt när man tänker på att de ens måste sätta upp en sån skylt... Jaja vi är i Dubai:-)


Nu ska jag kolla lite Oprah... Tänk nu på mina vänner att det är den här timmen i Sverige kl halv nio och släck ner alla lampor!


Puss

1 kommentar:

  1. Hund på G;) Mysigt:D Men de är inte så att det är dina moderskänslor som satt igång;) Tänk er för och skaffa hund om ni är sugna på barn. Mååååånga som inte har tid med sina hundar när de får barn-..

    kramen

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!