torsdag 5 mars 2009

Myskväll.


Halloj!
Dagen har gått alldeles för fort som vanligt. Varför är det alltid så när man är ledig? Tiden bara flyger ju iväg ju!
Nu är det uppladdat för torsdagsmys i soffan. Godis och läsk är inhandlat. Vi sitter bänkade framför tvn för att snart börjar American idol. Det är bra, juryn är jäkligt hårda där haha och det gillar vi:-) Jag tycker det är absolut roligast i början när det är utgallring. Gud vissa är ju inte kloka. Hur kan man tro att man sjunger bra när man i verkligheten sjunger så oerhört dåligt! Ingen som helst självkritik där inte... Ibland så skäms jag nästan för deras skull. Känner ni igen det? Man tycker liksom det är såååå pinsamt för dem... Iaf är det skoj att kolla på och efter det är det någon film som verkar bra.
Idag var ju jag och Maria ute och körde. Vi hittade till flygplatsen. Bra va? Men vi tror att vi körde fel väg fast vet inte exakt... Vi kom ju liksom dit men hade trott att det var en helt annan väg.. Körde oxå till hotellet och gick in och pratade med dem i receptionen. Jag tänkte göra en liten "request". Har ju jobbat i resebranschen och med otaliga hotell så requesta kan man alltid göra. Bad dem att mina brödrar skulle få checka in tidigare en kl 12 för de landar så tidigt. Han i receptionen verkade tro att jag var dum i huvudet haha. Han tittade bara på mig och sa att ja.. det kan de få om det finns rum lediga. Så sa jag ja va bra vill du ta deras namn please.. Nej det ville han inte... Nähä.. Jag har gjort vad jag kan men ärligt så verkar det inte va någon problem... Detta pga att de flesta hotellen inte ens är halvbelagda nu i denna underbara kris!
Vi körde vidare till Hilton och ja.... Det blev wave breaker idag igen. En mycket sen lunch blev det men gott var det. Satt och snackade sen körde jag Maria hem och jag körde förbi macken och handlade för kvällen. Ibland orkar jag bara inte gå in på Geant... Det är så stort där och bara att parkera och gå in där tar ju hur långt tid som helst så då är det smidigare med lilla macken, fast allt är typ dubbelt så dyrt där men ska man bara köpa godis blir det bra!
Det känns bra att ha varit ute och kört i den "stora" trafiken och inte bara här på denna sidan, Trafiken är verkligen galen där. Kö överallt sen är det typ 7 filer och så ska man välja rätt fil... Inte lätt när det inte visas någon som helst hänsyn i trafiken här. Ligger man längst ut i vänster filen och ska längst bort i höger filen så måste man PLANERA i god tid för det är inte bara att svänga ut. Där är tiotusentals bilar som vägrar låta en köra in... Ahhh drygt är vad det är... Men som sagt bara att ta tjuren vid hornen och get out there!
Som sagt det blir en lugn myskväll ikväll. Ska upp tidigt imorgon bitti för.... Vi ska till... OMAN japp. Berättar mer om det imorgon! Nu är det IDOL!
Ha en superkväll. Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!