måndag 30 mars 2009

Och ovädret fortsätter...

Och det rejält!!!!! Gatorna ligger typ under vatten och det går knappt att se ut från bilen. Kom nyss hem och det var inte helt enkelt att köra hem, läskigt! Imorse på min promenad sken solen lite men det blåste ganska mycket. Min keps flög av ett antal gånger! Sen när jag skulle köra till jobbet så var det ändrat vädertillstånd. Det var knappt man kunde se pga då var det sandstorm! Nu på eftermiddagen började det regna ordentligt, det är åska och blixtar och alldeles mörkt ute! Detta är tydligen väldigt ovanligt på denna tiden av året. Vad är det som händer egentligen??? Vädret i hela världen har blivit galet....

Ja jag kurar ihop mig nu i soffan med mysbyxor och torkar. Blev hur blöt som helst efter 10 meter in från bilen. Men det värsta är ändå att vattnet inte försvinner någonstans då det inte finns så mycket brunnar osv som vi har tex i Sverige. Jaja vi får se hur länge det håller på men de har sagt ett par dagar till.


Idag var jag busy busy på jobbet. Hade en kvarts paus då jag hann få ner min konservburk med spaghetti och tomatsås haha. Inget är sig likt här! Oväder och mycket på jobbet.


Hörde idag med min chef angående semester i sommar. Nä man har ingen semester det första året. Va?? Klart jag ska ha semester. Jo det kan jag ta men det blir ingen lön och då får det väl vara så för jag kan minsann inte jobba ett helt år utan semester. Nänä vi ska hem till Sverige i sommar och även mer planerad semester!


Sa idag hejdå till min stackars kollega i receptionen som har blivit uppsagd. Hon fick 3 dagars notice, det ni! Hon har ingen lägenhet kvar för den betalar kliniken, inget visa (de kan inte göra så smidiga visa run som vi) Inget nytt jobb. Håller tummarna för henne att hon får ett nytt jobb. Hon vill och kan inte återvända till Marocko för hon är inte på så god fot med sin familj. Fick höra att detta beror på att Om en kvinna från Marocko flyttar hit och jobbar i Dubai så anses hon som prostituerad. Det är ju helt sjukt! Dessutom är hon skild, vilket är en skam för familjen... Så "in shallah" så ordnar det sig som hon säger. In Shalla betyder om Gud vill och det används mycket flitigt här. Angående det med prostitution så är det tydligen samma för filippinarna. Flyttar de och jobbar i Japan så är det samma sak för dem! Vad är detta egentligen. Det är definitivt något som är sjukt med världen idag....


Nu ska denna blöta Cat ta sig upp ur soffan och börja laga mat till min älskling. Ikväll står det på menyn hemlagade hamburgare. Kan va gott!


Ta hand om er mina vänner i oväder eller vad det är för väder där ni är. Hörde ju att våren kommit till Sverige så ni som är där, njut!


Puss o kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!