torsdag 5 mars 2009

Day off!

Aahh va skönt det är att va ledig. Jag tycker jag säger det hela tiden! Veckorna går verkligen så sjukt snabbt här. Nu är det iaf helg igen och det blir en ganska busy helg!

Har slängt i en maskin tvätt, diskat, duschat och ätit frukost. Nu ska jag snart köra och hämta en kompis, Maria. Hon är så himla duktig på att hitta här så vi ska ut på biltur... igen! Jag vet. Denna gången ska jag försöka hitta runt lite mer i den andra delen. Bla till flygplatsen och det hotellet som min familj ska bo på. Haha jag vet att jag är sämst på att hitta och så, så därför är det skönt att ha med någon som vet lite! Givetvis ska vi kombinera detta med lunch, fika och en massa chit chat! Detta gör jag för att jag ska ha koll när min familj kommer så de tycker jag är duktig som kan hitta här hahaha. Men de läser ju min blogg så kanske blir lite svårt.:-)

Förresten har jag inte sett till min lilla huskatt på länge! Blir orolig, vad har hänt det lilla livet. Jag som har köpt riktigt kattmat och allt till henne. Hoppas inte det hänt något. Ska ta och leta runt lite efter henne när jag kommer hem. Hon brukar ju svansa runt bland buskarna här i närheteten!

Om en vecka vid den här tiden är en stor del av min familj här!! Det var ett halvår sen jag såg dem sist och nu närmar det sig med stormsteg! Längtar efter dem...

Nu är det snart dags att bege sig. Ut på biltur del 2 i Bur Dubai hahaha!

Ta hand om er allihops och ta vara på dagen så hörs vi helt enkelt lite senare!

2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Är en tjej på 30 år som också bor i dubai med min sambo. Kanske höras nått?
    Maila isf till rosmari.persson@gmail.com
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Va skoj!
    Jag har mailat dig...

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!