onsdag 11 mars 2009

Fransk manikyr

Gokväll!

Idag har varit en mycket intensiv dag men nu sitter jag iaf soffan med morgonrock, nyduschad och med en kopp te framför mig...

Det var ganska busy på jobbet idag, hade en del klienter som sagt. Jag pratar ganska mycket med dem, jättegulliga allihops. Speciellt en som oxå bor i samma område som mig som är trevlig. Hon frågade mig om jag hade sett Dr Phil igår.. Ja det är ju typ de enda programmen vi har här nere. Jag sa nej och att jag minsann hade storstädat istället. Hon tyckte jag var rolig. Varför sa jag? För att du städar sa hon. Det gör ju inte någon härnere. Alla här har maids som kommer och städar och det för att det är ganska billigt! Ja sa jag jo det hade ju varit trevligt med städhjälp.. Det är ju en ganska stor lägenhet... Ja vi får se men det är ju iaf motion att städa fick jag försvara mig med och det stämmer ju!:-) Dagen gick ganska fort, visst gör det alltid det när man vet att det är sista dagen på ett tag man ska vara på jobbet! Det finns inget bättre... Jag är ledig nu 5 dagar i sträck, helt underbart. Det kommer bli en toppenvecka!

Efter jobbet åkte jag till mallet för att jag hade en tid hos nagelsalongen kl sex men oj jag var ju där en 45 min tidigare så vad ska man då göra... Såklart gå o kika i affärer och det var ju en del jag ville ha.. Jag kan alltså INTE gå i affärer utan att handla, om jag har pengar! Idag blev det en söt solhatt och ett par guldiga ballerinaskor med rosett! Hatten köpte jag på Debenhams och skorna i en affär som heter Milano som har superfina skor! Sen var det dags för manikyr och pedikyr. Jag älskar att sitta där och ha någon som fixar med mina fötter och någon med mina händer, känns lyxigt liksom. Lite vardagslyx! Det är billigt med det här ca halva priset från hemma så det kan man unna sig lite då och då. Det blev fransk manikyr, blev jättenöjd. Det ser ju likadant ut som när jag hade byggda naglar ju, så varför bygga när man kan ha sina egna! Perfekt!

Kom hem till min älskling vid 8 tiden och lagade middag, sen färgade jag ögonbrynen och tog en dusch. Nu är kl snart halv elva så snart dags att gå till sängs. Ska ju upp hur tidigt som helst imorgon, vid 6 för att köra till flygplatsen. Men det är ju något kul som händer och då är det inga som helst problem att komma upp!

Har hört från ett jobb som jag sökte igår, som mäklare,de vill träffa mig på intervju men det får vänta tills nästa vecka då det är tillbaka till vardagen. Nu är det semester!!!

Sov så sött mina vänner! Puss puss Catharina

1 kommentar:

  1. Ha så jätteskoj när du får gäster och tips och trix är att planera så man hinner med det man vill för tiden går såå snabbt och det finns så mycket att göra och visa.
    Kram och vi höres.

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!