fredag 20 mars 2009

Golf med publik:-)

Hallå där! Är allt bra hemma i stugorna? Häri värmen är allt fint. Hemma igen efter en mysig dag.


Idag vaknade vi ganska sent och låg kvar länge i sängen... Var uppe ganska sent igår och hann med 7 avsitt av lost. Tar de sista 7 ikväll! Säsong 4 är ganska annorlunda med många lösa trådar och man vill att det ska knytas ihop snart! Jag förstår de som ser det på tv en gång i veckan och kanske inte pallar se det mer för jag måste säga att det är lite konstigt nu! Men när man har alla delarna så går det utmärkt ändå!


Efter frukosten så körde vi iväg til Deira och Hyatt regency. Vi skulle spela golf, alltså minigolf då. Nåt mer klarar ju inte jag av ju! Kom in på hotell och där är en shopping mall, jaha mitt sådär i ett hotell. Inte nog med det, en isrink var där oxå! Ja vad ska man säga.. Det är bara i Dubai sånt är normalt :-)


Vi hittade ut till trädgården och minigolfbanan. Mitt i trädgården pågick ett barnkalas med expatungar. Vi började spela och var ju faktiskt de enda som spelade haha! Kanske inte så konstigt så där mitt på dagen när det är som varmast hihi. Men iaf så tog det inte lång tid förrän vi hade typ hela barnkalaset som publik. De applåderade, räknade slag och var allmänt roliga och söta! Någon förälder kom dit och sa till dem att nu minsann fick de gå därifrån... Jo det skulle dem ju men nädå de stannade kvar! Till slut var det nog tårta eller något som vankades för de försvann nästan alla. Men då var det inte många hål kvar för oss hihi. Om ni undrar hur det gick så gick det mycket bra för MIG! Jag vann över älskling som förövrigt ju spelar golf hihi! Tom fick jag in en hole in one och då med stående applåder och skrik haha. Jag jag var nöjd!


Bilderna är förresten såklart inte från minigolfbanan utan från Emirates golfbana som Joakimk och Mats spelade på förra veckan!


Efter vårt spel var vi hungriga och vi tänkte åka till Century village och äta lunch där. Det är ett torg liksom som påminner lite om lilla torg i Malmö. Ligger nära tennisstadimet och aviation club, där alla emirates anställda tränas. Ja vi kom dit men efter en oerhört lång omväg på ca en timme. Då vi tog en annan väg som vi trodde var närmare... Att man aldrig lär sig!!! Snurrade runt bland de olika terminalerna på flygplatsen men som sagt kom fram till slut. Man ska aldrig ge sig och nu hittar vi. Det blev pizza på en italiensk restuarang. Joakim fick öl men jag körde och nöjde mig med cola!


Nu ska vi snart fortsätta vårt Lost marathon. Senare ikväll är det än en gång rester som gäller sen besök. Pasta med god sås. Det vill säga om vi orkar. Pizzan var ganska mättande! Ha det så bra gott folk så hörs vi!


Puss Cat




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!