lördag 14 mars 2009

Palmen.

Palm Jumeirah!! Idag ägnas dagen åt denna konstgjorda ö.

Gårkvällen var trevlig. Vi åt lite arabisk plockmat sen middag och efterrätt och en massa rödvin på det. Blev mycket skratt och oxå prat om gamla minnen. Vi ringde upp mamma på skype, alla hennes barn är ju här ju. Vi saknar henne och resten av vår familj Anna och Filip! Ni skulle varit här allihops men ni får komma en annan gång och hälsa på i mellanöstern!

Mina brödrar och svägerskor tog en taxi hit och träffade då på en trevlig taxichaufför som sen kom och hämtade dem vid ett. Kanon för att det är inte helt lätt att få en taxi härifrån mitt i natten så det löste sig ju bra. Jag hoppade bums i säng och somnade som en stock. Vaknade i morse kl halv nio. Drog från gardinerna och det var disigt igen men klarnade upp efter någon timme, det var ju skönt. Vill ju inte att det ska va dåligt väder nu ju!!! Men har oxå hört det att när vädret håller på att slå om till varmare så är det så här disigt om morgnarna... Varmare!! Usch det vill jag inte ens tänka på. Nu är det perfekt med ca 28, 29 grader! Vill inte ha 55 grader tack... Men det kommer det att bli och det är svårt att förstå den värmen...

Vi körde till Palmen och en beach club där. Så vi kunde välja pool, hav, bar och gratis solstolar. Det blev ett litet problem när jag och Joakim hade sagt att vi var vid lägenheter 1 till 5 och deras taxi åkte givetvis dit. De hittade inte oss och det var inte så konstigt för vi var inte ens i närheten haha, var i typ nr 10. Man kan ju undra vem av oss som är turister här egentligen hmmm. Vi hittade iaf varandra och hade en mysig dag med sol och bad!

Jag körde dem ut till Atlantis hotellet så att de kan se hur hotellet ser ut i dagsljus för det är så himla fint! Tillbaka in på "stammen" på palmen så skulle jag hämta upp älskling som stod och väntade bara det att jag givetvis körde fel väg och slutade ute på motorvägen en lååång bit därifrån! Ahh blir galen, när man kör fel så måste man typ köra hur långt som helst fel innan man kan vända om igen!

Nu sitter jag i soffan och smaskar på lite svenskt lösgodis och dricker cola light i mysbyxor, skönt. Joakim är iväg och fixar något "hemligt" till mig för jag fyller ju år på måndag hipp hipp hurra! Jag är givetvis nyfiken i en strut som vanligt men vill ändå inte veta för då är det ju inget roligt ju!

Ikväll ska vi ut till Atlantis och äta på en libanesisk restaurang, alltså arabisk mat. Mums mums. Kanske ska jag ta och köra dit, vill inte dricka vin varje dag och har lite ont i halsen men samtidigt så när man väl är duschad och uppklädd så vill man görna ta en liten drink och det är ju faktiskt oxå semester för mig nu! Ja vi får se om det blir taxi eller jag som är chaufför!

Så idag ägnar vi alltså dagen på Palmen här i Dubai. Ha det gott alla så hörs vi snart igen! Många kramar till er!

Ps. Hoppas det blir mellanslag nu, har lite problem med det. Det blir det när jag skriver men inte när jag publicerar det... Jess har du tips på hur jag gör? Älskar din blogg med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!