lördag 7 mars 2009

360 grader

Skön dag idag! Gick upp ganska tidigt. Lagade morgon kaffe till mig och min älskling... Han skulle dock iväg ganska snart på ett möte, som är lite hemligt:-) Då passade jag på att snabbt göra mig iordning och köra ner till mallet. Lönen har ju som sagt kommit så.... Hittade några klänningar, armband, halsband och en ny bikini. Tyckte jag kunde behövas nu när jag är ledig nästan en hel vecka när min familj kommer så då blir det definitivt en del turer till stranden!

Hämtade upp Joakim efter strosande på mallet ett tag. Han ringde och efterlyste mig hahah.. Det kan lätt bli att man går där ganska länge.. Ja ni vet! Man säger att man kommer om en liten stund och den stunden kan lätt bli väldigt mycket längre! Vi åkte iaf bort till flygplatsen igen och denna gången hittade jag rätt tjohoo!! Det tog 20 minuter mot förra turen som tog mycket längre.. Detta beror på att det står 2 skyltar mot flygplatsen. En som säger att man ska ligga i höger filen och den andra skylten i vänster filen. Detta förstår jag faktikst inte.... hmm.. 2 olika vägar och en är mycket längre, jaja! Nu vet man iaf! Efter det så gick turen till Dubai marine beach resort and spa, ligger ganska nära Bur Dubai nere vid Jumeira. Jättemysigt, lite äldre, lummigt hotellområde med en massa restauranger att välja på. Vi gick på en som hette Flooka. Satt uppe på en terass med havsutsikt och njöt av seafood paella, gott bröd och hoummos! Smaskens... Sen åkte vi vidare till 360 grader som tillhör Jumeira beach hotell. Det är en av världens bästa barer tydligen! Det är utomhus, baren är rund, det var livemusic och vi LÅG ner i soffor liksom och kollade solnedgången.. Inte helt fel avslutning på denna långa helg:-) Ja ni kan helt enkelt se det på mina opersonliga bilder längs ner... Jag lovar att bli bättre med min egen kamera:-)

Efter en film och lite spaghetti i soffan så känner jag mig faktiskt ganska mör så nu är det dags att borsta tänderna och krypa ner under täcket..

Sov så sött mina vänner, puss o kram Catharina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!