söndag 8 mars 2009

Annorlunda träningsvärk!

Gokväll!

Såja nu sitter jag i soffan efter en låååång dag! Sitter o slappar, surfar lite och har Oprah på i bakgrunden. Väntar på att en film ska börja kl 22 om jag orkar vara vaken!

Jag har träningsvärk!!! Och detta är inte för min vanliga promenad i morse nänä... Jag hade så himla tråkigt idag på jobbet så jag tänkte att jag skulle underhålla mig lite. Jag gjorde helt enkelt LPG på mig själv. Det är inte helt lätt ska jag säga. Tex så går det ju inte att ta ryggen osv haha! Men jag gjorde mage och armar i typ 40 minuter och nu har jag så sjukt ont.. Men det är bara i början.. Ska göra det nu varje dag det är ju skitbra ju. Har ju det gratis so why not. Det är dyra behanlingar det där kostar ca 500 kr per gång så några fördelar måste jag ju få för att sitta o tråka ihjäl mig varje dag, haha tycker jag iaf:-)

Var och storhandlade idag.. igen.. tycker man gör det varje vecka. Gick förbi nagelsalongen och passade på att boka manikyr och pedikyr tills på onsdag. Måste ju va fin när man får besök ju!

Ett annat fenomen som finns här är biltvätt i mallen! Det är så sjukt bra. Man kör in i garaget, parkerar, då kommer det fram en kille i gul overall och frågar wash madam? Yes please. Det kostar 12 dirham alltså ca 30 kr. Man går in och fixar det man ska sen kommer man ut till en nytvättad bil. Kanon! Iaf det gjorde jag idag så min lilla bettan är ren och fin nu. Var ganska så sandig innan efter sandstormar och allt möjligt...

Kom hem efter att jag handlat, hängde upp tvätt, diskade och lagade mat. Idag blev det kyckling stekt i balsamvinäger och vitlök med sallad. Jag fick äta ensam för min älskade stackare ligger här och är sjuk... Han tror att han fått solsting. Suttit ute i solen mitt på dagen och på det druckit öl och inget vatten! Vätskebrist. Jag har fått i honom vatten, vitaminer, apelsin, och så bad han om han inte snälla kunde få någon av mina mirakelkrämer haha... Jaja han fick en mask som är kylande med rosblad. Detta för att han var lite sjuk annars är det som att kasta pärlor till svin! Det är iaf lite synd om honom... stackaren, ligger o sover nu med filt och vill hela tiden ha kramar... Sötnos! Nu ska jag ge han lite mer vatten..... :-)

Ta hand om er så hörs vi alldeles snart igen. Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!