torsdag 26 mars 2009

Avslappnad m ett glas rött...

Ja det är vad jag är nu.. Avslappnad... Gud vad jag behövde den här dagen. Helt underbart har det varit!

Vi var på hotellet vid tolv. Det var supermysigt, ligger nära flygplatsen. Aldrig varit där innan. Igen en typ av uteservering som lilla torg i malmö med massa restauranger o så inne på hotellområdet. Vi satt dock inne för det regnade idag. Var på en trevlig thairestaurang som hette Sukothai. Åt vårrullar och padthai. Hmm... Varför tar man alltid typ samma mat när man äter på olika kök. Man kör alltid på det säkra som man vet är gott!

Efter lunchen gick jag till spaet. Fick morgonrock o tofflor och svassade omkring med det och blev visad runt! Först gick jag till poolen. Där simmade jag 40 längder, tror det var en 25 m bassäng så 1 km blev det. Måste ju vara lite duktig! Efter det tog jag en lång varm dusch och sen intog jag aroma heat cave. Alldeles ensam, skönt! Sen vidare till avslappningsrummet och låg där ett tag och sippade på mitt gurkvatten. Kände mig såååå nyttig! Terapeuten kom och jag fick fylla i en massa info! Tänkte iaf inte avslöja att jag var hudterapeut själv utan ville ha en ordentlig konsultation såklart:-)

Peeling med salt, dusch efter det. Massage sen en härlig ansiktsbehandling. Nu är jag såå len och ren:-)Åhh så skönt det var. Bestämde mig för att detta ska jag unna mig lite oftare. Nu fick jag ju det av älskling men istället för att shoppa en massa "onödigt" hihi så ska jag oxå lägga lite pengar på sånt här för det är som balsam för själen.

Var hemma vid sju. Pratade lite med min kära mamma sen lagade jag kyckling med pasta och pesto. Två glas vin senare så sitter jag här i soffan och myser. Ska kolla på en film. Är ensam hemma ikväll för Joakim är ute med jobbet men tycker det är ganska skönt att rå mig lite själv efter denna underbara dag.

Puss o kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!