måndag 16 mars 2009

Min födelsedag idag!

Ja mina vänner... För 31 år sedan föddes lilla jag snart. Kl fem över halv tolv inatt men firandet har givetvis redan börjat!


Imorse blev jag väckt av min söta pojkvän med chokladtårta, kaffe, ljus och presenter på sängen. Chokladtårtan kunde jag ju inte äta så tidigt så den sitter jag o äter nu när jag skriver med lite kaffe till. En liten eftermiddagsfika sådär! Fick av min älskade- ipod högtalare, guldörhänge och en hel dag på ett spa med allt möjligt! Tusen tack älskling! Jag älskar spa, finns inget bättre eller vad säger ni? Att få bli ompysslad hela dagen med massa massage och masker. Jag jobbar ju inom det och det är mitt intresse så visst är det skönt att själv bli ompysslad. Ikväll blir jag utbjuden av honom på en restaurang som heter Pai Thai, se bilden. Visst ser det mysigt ut? Har hört att det ska va sååå bra så ser fram emot det. Givetvis hänger la familia med!


Efter öppnande av paketer åkte Joakim till jobb, men jag är ju ledig en dag till så jag körde till hotellet där min familj bor. Åt frukost där och sen har vi bara legat och slappat vid poolen hela dagen. Det är SÅ en födelsedag ska vara:-) Lugnt och skönt!


Sist jag skrev skulle vi till Atlantis på kvällen... Vi möttes där sen gick vi runt o kikade lite. Bla på de stora akvariet som finns där! Vi tog en drink på ett mysigt ställe med kuddar, gardiner. riktigt arabiskt! Sen gick vi ner till restaurangen en våning ner. Levantine heter den. Jättemysig libanesisk med inredning i rött, till maten blev vi underhållna av en vacker magdansös!Härlig stämning! Jag kände mig lite sjuk dock, hade ont i halsen, trött och yr.. Så typiskt nu när man har besök... Blev en tidig kväll.


Igår var Mats och Joakim och spelade golf på Emirates hills golfbana mycket tidigt på morgonen... Efter lite förvirring för det finns tydligen 2 golfbanor där vilket kanskte inte är så lätt att veta så kom de ut på banan, det var ju skönt haha


Jag hämtade de andra på deras hotell och jag skulle visa runt dem lite i mitt kära Dubai! Tanken var - Marina walken, emirates hills och visning av var vår lägenhet hålls på att byggas och till slut Mall of the emirates, det stora köpcentrat med skidbacke! Tyvärr blev det inte riktigt så men nästan hihi. Med mig framför ratten, utan ac som givetvis slutat fungera och vägskyltar som jag inte egentligen har en aning ibland var de går så kom vi inte riktigt till alla ställena! Det blev en OERHÖRT lång omväg efter visandet av vårt bygge... Men de fick iaf se lite annat på vägen. Svetten rann och trafiken stod still ja ni kan ju själv tänka er... Ingen ac i denna hettan.... Vi beslutade att om och när vi kom fram så var det endast ett dopp i poolen som gällde haha! De får ta emirates mall en annan dag helt enkelt och med taxi!

På kvällen blev det en drink på the observatorie. Hissen upp till 52 a våningen tjohoo, lock i öronen inträffade ja! En god appletini och underbar utsikt. La familia såg tydligen en kändis fast jag har inte en aning om vem det var. Någon hockyespelare som hette Mats Näslund... Jaja! Så är det här i kändistäta Dubai haha! Efter det åkte vi till mitt kära JBR walk. Jumeira beach residence walken. Det är en promenad med massa restauranger och affärer, det gillade dem. Sen en tur till Hilton och Wavebreaker. Där var stängt. Jaha vi brukar hänga där lite tidigare så det visste vi inte men avslutade kvällen med ett gott glas rött vid poolbaren istället, för att sen ta en taxi hem. Det hanns säga grattis till mig för klockan slog tolv!


Jag har nu ringt min bilfirma och vill ha min bil utbytt för det är inte första gången acn slutar fungera och det GÅR inte i denna hettan. Det blir bara varmare och varmare och man blir lätt galen i trafiken och hettan i bilen. Jag är ju en trafikfara då ju!!! De ska komma förbi idag och fix så vi får hoppas på det med det priset jag betalar ska jag ha en tip top bil! Det är det minsta man kan begära...


Nu är iaf acn på i lägenheten och jag ska bara mysa framför dator och tv ett tag innan det är dags att göra sig iordning för den stora kvällen för det är ju firande av födelsedagsgrisen som fortsätter!


Ta hand om er mina vänner och ha en super måndag! Tjoohoo för det har jag!


Puss o kram




2 kommentarer:

  1. Hej! Ser verkligen mysigt ut på bilden! Vet du vilken tid mamma o pappa landar i Köpenhamn på tors? Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS och vi höres i veckan ang Torsdagen. Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!