onsdag 18 mars 2009

Sista kvällen med gänget...



Gokväll mina vänner...


Hemma igen efter att ha tagit avsked från gänget. Usch jag är alltid så setimental när det kommer till såna här saker.. Några tårar föll givetvis från mina kinder, kan helt enkelt inte hjälpa det! Nu är de tillbaks på hotellet och ska sova några timmar. Måste upp tidigt då flyget går ganska tidigt imorgon bitti. Själv ska jag inte upp tidigt, sovmorgon för jag är ledig tralala!



Så igår så var vi här hemma och åt en massa tacos och till efterrätt chokladglass med grädde, chokladsås och linser, barnligt gott! De tog en taxi hem vid halv tolv och då var det bums i säng! Det var ju jobbdag idag. Väldigt lugnt för min del. Fick tillbaka min bil med fungerande ac och hoppas det oxå förblir så tack! Var en sväng på Choitram, mataffär och handlade lite lunch. Passade då oxå på att handla en bok till jobbet hahaha! Det blev Paulo Coelhos Portobello witch ngt. Eftermiddagen satt jag i min "fåtölj" med filt, benstöd, läste och drack cola. Ja vad ska man säga... Jag sitter där och får betalt för det lika bra som jag kan sitta hemma och då hade jag inte fått betalt för det direkt.... Boken är skitbra by the way!



Efter jobb så körde jag till deras hotell och hämtade upp dem. De hade gin kvar till mig som jag fick. Trodde det var lite lite kvar med det var ju en hel flaska. Tusen tack för det! Vi körde bort till Jumeira beach hotell och skulle gå 360 grader. Den baren jag har berättat om tidigare. Typiskt ídag så var den avstängd pga det var någon privat tillställning där men vi gick ut en bit på piren och fick några underbart vackra kort på Burj al arab i solnedgången! Denna är på hela gänget minus mig. Det kommer fler bilder imorgon då jag orkar lägga upp. Tar lite tid nämligen och jag är lite trött just nu...



Efter det så åkte vi till ett annat hotell som heter Westin där vi avnjöt en supergod middag. Oxfile med pommes och bearniesås, det kan aldrig bli fel! Det är alltid ett säkert kort. Billigt var det inte som vanligt här i Dubai men det var det värt tyckte vi alla!



Ja det var detta besöket... Jag hoppas att ni haft det underbart min älskade familj för det har jag haft. Det var varit så mysigt att ha er här och jag hoppas att ni kommer tillbaka snart igen. Vi ses ju oxå till sommaren då vi kommer till Sverige förmodligen i juli.



Nu ska vi faktiskt se ett avsnitt Lost, krypa ner under filten i soffan o äta lite glass ( till min stackars lilla hals)


Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!