söndag 22 mars 2009

Jobb förändring...

Puh...
Sitter nu äntligen i soffan med en kopp te framför mig. Pyjamas och morgonrock på och nu är det bara slappa som gäller! Ska se Bridget Jones del 2 ikväll. Om en timme börjar den så lite surfande och bloggande innan dess:-)

Jaha idag när jag kom till jobbet så ville Rebecka prata med mig. Det är min engelska kollega. Hon har bott här i 12 år och arbetat i denna branschen lika länge. Riktigt duktig är hon och hon har liksom sitt eget på kliniken. Hon har investerat i apparater som är väldigt dyra, men bra går det. Hon hade pratat med doktorn, ägaren på vår klinik och undrat vad han hade för planer för mig för som ni vet så sitter jag mest och gör inte så mycket.... Hon vill träna upp mig på det hon gör så att jag kan hjälpa henne med de behandlingarna och även då flytta med till den nya kliniken som är såå fin jipiiiee!!!

Det innebär att hon ska lära mig laser och en massa annat. Den apparaten hon har är en skin tightening apparat. Alltså lyft utan operation kan man säga. Hon har även en "fettsmältnings" apparat och det vanliga med ansiktsbehandlingar såsom microdermabrasion mm mm. Jag tycker det låter jättespännade och klart jag vill det! Hon och läkaren delar på min lön och sen får hon bara lära upp mig lite, ser fram emot det. Har redan börjat läsa lite om skin tightening apparaten som är med radiofrekvens. Spännande!

Annars var det faktiskt att göra på jobbet idag, hade 3 klienter. Givetvis hade receptionen missat att skriva in en i vårt bokningssystem så jag körde iväg och handlade lunch och min klient fick vänta i 20 min på mig. Det känns ju ganska oprofessionelt kan jag tycka.

Det blev storhandling efter jobb, sen lagade jag middag. Det blev spaghetti och köttfärssås.. Alltid en favvo här hemma:-) Diskning, tvätt och byte av sänglakan senare så är det slappa som gäller.

Idag fick jag veta av en klient att Jade Goody dog imorse. Hon hade fått veta det av en kompis som kände henne i UK. Jag satt och läste om henne igår i OK. Om hennes bröllop mm. Det är sååå hemskt tycker jag, hon var så ung!!! Det gäller att ta vara på varje dag och leva den som det är den sista eller ännu hellre den första...

Ta hand om er och hoppas ni har en mysig söndag vart ni än är!

Puss o kram Cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!