tisdag 3 mars 2009

Kusinbarn.


Heejj!
Jag har precis fått veta att jag har fått mitt första kusinbarn! Tjohoo! En liten Alessandro. Han är hur söt som helst, helt underbar! Grattis till min kära kusin, bra gjort:-) Tyvärr så kan jag ju inte se honom in real life. De bor i Italien och jag är i Dubai men längtar efter att få se den lille sötnosen.
Det har inte hänt jättemycket här... Sov länge imorse, orkade inte ta mig upp och promenera. Har känt mig allänt slö idag.. Inte sjuk men kanske på väg. Hoppas verkligen inte det nu när jag ska få trevliga besök snart! Har även fått veta nu att min kompis Annsofi kommer den 6 april och hälsar på och det kommer bli så himla skoj. Ska fira hennes 30 års dag här. Kommer bli kanon! Men först är det mina brödrar och svägerskor som jag längtar efter.... Nu är det bara 8 dagar kvar!!!
Lugnt på jobbet som vanligt, men det vet ni ju vid detta laget... Hade en ny klient som bodde på Palmen. Känner ni till Palmen? Det är en konstgjord ö här men det vet nog de flesta. Det är otroligt fina villor därute. Jag har haft turen att få besöka 2 villor där. Det är palats med egen pool, trädgård och alla har en egen liten strand! Det kostar givetvis oxå därefter. Min klient betalar ca en miljon kr för ett halvår i hyra.... Hmmm ja då har man det helt ok kan jag tänka.. Där ser vi skillnader varje dag. Från att se de vita bussarna när man kör till jobbet till att träffa folk titt som tätt som är miljonärer...
Iaf... Bilden är från ett hotell som heter Atlantis och ligger ute på Palmen. Det är ett trevligt hotell men jag tycker inte att det går att jämföra med vissa andra här som tex The one and only royal mirage, Al Qasr, Burj al arab mfl mfl... Det som är trevligt där är att de har en vattenpark där man kan simma med delfiner! Detta underbara gjorde vi på annandag jul. Fick det i julklapp av min älskade. Det var en otrolig upplevelse att få klappa, krama och pussa på delfinen som hette Alice:-) Ni som inte har klappat en delfin.. De är sammetslena, jättemysigt! Har ni någonsin möjlighet att prova på det så gör det!
Det var otroliga fyrverkerier och en massa kändisar när Atlantis hotellet hade sin öppning som ni kan se på bilden! Man såg det ända hit till där vi bor. Det jag vill komma till nu är att det var som sagt jätttefina fyrverkerier och jag såg verkligen fram till att få fira nyår här! Det som hände på nyår var en besvikelse... Shejken ställde in allt firande och givetvis då oxå fyrverkerier på nyårsafton. Detta pga Gaza och det kan man visst förstå men måste säga att det var ett oerhört antiklimax när man stod kl 12 med champagne och sa HappyNew Year.. Alldeles tyst och mörkt och inga som helst fyrverkier. Det var något nytt... Det är vid sådana tillfällen man inser att man bor i ett helt annat land än Sverige. Detta är mellanöstern och styrs av en shejk som faktiskt bestämmer lite vad han vill!:-)
Nu ska jag nog se om det är någon film... Joakim ligger och sover i soffan.. Kl är halv tio men stackaren är trött.. Han är ju uppe så tidigt på morgnarna! Lite mätt efter vår middag som idag levererades av Burger King! Var sååå sugen på skräpmat.. Det får man va ibland! Imorgon är det nyttigt igen.
Ha det så bra så hörs vi! Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det så underbart där borta! Är jätteavundsjuk på allt du får uppleva! Vad är planen - ska ni stanna länge? Ska Ni någongång flytta hem igen? kram Jess

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen!
    Hittade hit genom facebook. Vad roligt att läsa om ditt liv i Dubai! Det är verkligen intressant att få veta lite hur det är där.
    Jag har bara varit på tre dagars stopp där och då hinner man ju inte så mycket.
    Hoppas du har det bra!
    Kram från Sara Beckman

    SvaraRadera
  3. Hej Jess!
    Var inte avis, bara att komma hit en sväng så guidar jag runt er! Planen... Vet inte. Nu vill vi stanna ett tag för vi trivs så himla bra men visst vill vi settle down någon gång, förmodligen när man får barn och så men det lär dröja ett tag! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Sara!
    Gud va skoj att se ditt namn här, det var ju verkligen år och dar sen! Vad händer i ditt liv nu? Hoppas allt är bra med dig med.
    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!