fredag 6 mars 2009

Visarun...

Såhär såg det ut när vi körde till Oman, Hatta idag.. haha eller hur? Nä.. Jag lovade ju att jag skulle dokumentera. Tog med kameran men när jag skulle ta ett kort så var batteriet slut! Tyiskt..När jag väl kommer ihåg att ens ta med kameran.. Jaja men bilden är iaf från Hatta öknen. Många som kör bil i dynerna. Det gjorde dock inte vi hihi utan vi tog de vanliga vägarna :-)

Anledningen till att vi körde till Oman var för att jag skulle förnya mitt visa som jag gjort nu det senaste halvåret då ju jag ännu inte har resident visa. Förra gången vi körde var det smidigt, tog ca 4 timmar tur och retur. Idag tog det mycket längre tid... Det är många poster man ska förbi. Först är det utstämpel från UAE ( Förenade arabemiratet) sen är det check i bilen så man inte har något konstigt med sig. Där får man en lapp som man måste ha med sig hela tiden, den är viktig för den ska stämplas hundra ggr, varför har jag ingen aning om! Sen kommen man till en stor byggnad där man parkerar bilen sen går in och får en in stämpel i Oman. Förra gången gick detta väldigt snabbt. Ingen kö. Kan bero på att det var en kväll på en veckodag. Nu var det helg, dag och dessutom en extra lång helg.. Public holiday weekend. Vi fick stå i en kö i 2 och en halv timme!!!!! Fy faaan vad det är jobbigt, man blir helt enkelt galen. Det rör sig inte... Man fattar inte vad det är de håller på med... Ja iaf efter det så går man till en annan kö och stämplar ut från Oman. Efter det tar man bilen igen och kör tillbaka lämnar den lilla lappen i en hydda sen vidare till sista kön. Det är instämpel i UAE igen. Sen är det klart, DONE!! Kl var 4 när vi var klara. Men vi åkte till Hatta fort hotel, käkade lunch och jag tog ett glas vitt. Det var vi väl värda! Jättemysigt där i Hatta med helt annorlunda landskap än här med berg och så..

Väl hemma igen var kl halv åtta. Vi hade tänkt att vi skulle gå ut och ta en drink men ingen av oss orkade det.. Jag är faktiskt helt slut efter dagen... Vi trodde vi skulle hinna in en sväng till IKEA oxå med det gjorde vi inte.. Inte för att de har stängt eller så, de har ju öppet till tolv på natten eller någót.. men orkade bara inte... Får blir en annan dag!

Nu har jag lagat middag. Fick ett recept av en filippinsk tjej på jobbet. Räkor i sötsur sås med ris. Det var gott! Vet ni vad vi ska göra nu? Röka shisha ( vattenpipa) och kollade på ett marathon!! Med back to the future haha kan va skoj!
Imorgon skulle jag egentligen jobbat men det är lyx... Ledig en dag till!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!