söndag 29 mars 2009

Regn...

Ja Gud vad det regnar ute... Vaknade i natt av att det åskade och blixtrade sjukt mycket! Detta har hållt i sig sen i onsdags när ovädret började. Inte vanligt här. Jag tycker dock det är lite mysigt. Liksom lite mörkt ute när man vaknar. Känns lite som en svensk sommar! Tur att man inte har besök nu för det hade nog inte varit så uppskattat! Nästa vecka får jag ju besök så då hoppas vi givetvis på bättre. Men det kommer det bli. Nu får det regna av sig lite och sen blir det säkert kanon väder. Detta kan ju inte hålla i sig hur länge som helst. Vi är ju i öknen ju!



Tvättmaskinen går för fullt, jag har vaknat, duschat och ätit frukost. Snart dags att köra till jobbet. Idag är jag dock lite piggare... Tror att man alltid är slö första dagen på veckan när man vet att man har hela veckan kvar liksom!



Vet ni vad jag fick reda på igår... Pratar man i telefon när man kör bil här så är det böter på 5000 dirham!! Det är typ 14000 kr! Det är ju heellt sjuukt! Nä inget mer telefonpratande när jag kör bil... Det har jag definitivt inte råd med!



Ta hand om er idag, puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!