onsdag 1 april 2009

April april din...

Dumma sill jag kan lura dig vart jag vill!!!:-)



Japp den dagen är det idag. Då man kan luras så mycket man vill! Älskling försökte sig på det på mig i morse. Men jag var på min vakt! Det kommer jag vara hela dagen idag. Själv ska jag försöka klura ut något lur...



Hipp hipp för det är "fredag" idag. IGEN! Och en ny månad, april! Kan ni förstå hur sjukt snabbt tiden går... Nu har vi snart bott här i 7 månader och det känns som vi kom hit igår.



Igår kollade vi på en dokumentär om Dubai på datorn. Man bor här men inser inte hur mycket de egentligen bygger och vilken dröm det måste vara att vara arkitekt här. Det är så mycket bygge på gång och en sak som jag tyckte var coolt var skyskrapor som ska dansa liksom! Det såg sååå fräckt ut. Våningarna ska röra sig på olika sätt så att det ser ut som de dansar. Galet och kul! Får se när det står klart. Burj Dubai, den högsta byggnaden är ju snart klar nu. Man ser den uppe i molnen någonstans. Tänk att arbeta där uppe, usch! Den största mallen i världen är redan klar Dubai mall. De intervjuade shejken och han vill helt enkelt ha det bästa, största som finns! Oerhörda visioner den mannen. Han är ute bland folket, han kör ensam, har inga livvakter! Han som intervjuade var chockad över detta men det behövs inte här i trygga Dubai!



Nu har jag varit på promenix. Det är skönt väder idag. Ingen sol dock men det har blivit så klart i luften. Regnet har rensat. Man kan andas! Har duschat och gjort inpackning med mina underbara hårprodukter, Kerastase som jag fick i födelsedags present. Vilken skillnad det gör att ha bra produkter för håret istället för de där vanliga man köper i supermarketen! Jag är ju så noga när det gäller min hud så varför inte för håret oxå! Sitter nu och surfar m morgonkaffet men måste snart bege mig för sista dagen denna veckan sen är det helg! Tjohoo!



Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

  1. Vi såg massa dokumentäret innan vi flyttade hit för att se vad det var för land. Den du såg var en av de bästa om jag inte minns fel. Men det är skoj att se hur de bygger och få intressant info om byggnader.
    Förstår att du ser fram emot hund :P
    Vi höres.
    Kram kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!