söndag 19 april 2009

Min egen detox!

Gomorron!



Har ni sovit gott? Det har jag många många timmar efter att inte mått så bra igår. Idag lite bättre. Har inga smärtor i magen men fortfarande kass. Det är inte så att jag inte kan gå och jobba för det ska jag bara att det är lite svårt att äta. Jag har kommit fram till att detta beror på mitt inte så sunda leverne den sista tiden och nu har jag bestämt mig för att ändra på det helt enkelt!



Jag har läst en massa viktminskning bloggar så visst kan man blogga om detta! Jag ska göra min egen lilla detox på mitt sätt. Skriver jag det här så känner jag ju oxå att jag måste följa det. Så planen är att ha en detox månad! Jag vill...



Gå ner 5 kg. Såg på vågen imorse att den redan står på minus ett kg efter magen så bra!

Inte dricka någon alkohol.

Inte äta en massa godis, utan istället ta smoothie eller något sånt när jag är sugen.

Röka mindre.

Inte äta paracetamol. Detta har jag gjort alldeles för mycket den sista tiden pga ryggont men ger bara tråkiga bieffekter.

Bli mer aktiv. Jag och Joakim tillsammans! Spela tennis, promenera på stranden på kvällarna mm. Hoppas han är intresserad av det hihi.

Äta massor med frukt och vitaminer.



Ja det var väl det och detta är alltså från idag den 19 april till den 19 maj. Beach 2009 here I Come hehe. Men det är ju beach här året runt men ändå:-)

Vissa av sakerna ska jag givetvis fortsätta med för alltid! Men vissa får vara en månad som tex alkohol... Tycker ju om ett glas vin då och då. Vem gör inte det?



Så imorse har jag ätit äggröra ( vilket i och försig var katastrof för magen nu men vad är inte det just nu) Till lunch blir det bananer faktiskt bara... Ikväll tror jag jag lagar risotto fast då utan det smarriga som parmesan och en massa smör! Japp nu har jag bestämt mig! Så nu kör vi!



Carpe diem!

xxx Cat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!