torsdag 30 april 2009

Valborg.



Utvilad, smoothie, kaffe, solen skiner, jag är ledig och livet känns alldeles alldeles underbart:-) Snart ska jag bege mig till stranden för lite sol, bad och läsning men innan dess så måste jag inom Battuta mallen för att köpa spf, för det är slut och viktigt viktigt att använda i denna hettan. Solen är ganska stark nu tror jag bestämt!


Det är valborg idag!

Jaha ska man fira det på något sätt härnere? Jag menar gör man även det hemma i denna ålder. Såklart när man va liten så var det ju en massa firande. Grillande och fester men jag tror mest det var alkoholen som lockade i den åldern haha. En anledning till att festa sa man ju inte nej till. Det är roliga minnen hihi. Men vi ska faktisk traditionsenligt grilla idag tänkte vi. Måste ju hålla på traditonerna lite här nere. Påsken struntade vi lite i och det tyckte jag var lite synd. Dock fick jag ju leta efter chokladägg och så men jag menar ingen påskmat och så. Så idag ska vi vara svenska och grilla. Vi funderade på var, kanske på stranden men kom fram till att det är bättre på terassen då det är lite bevämare och slipper bäääärra en massa mat! Ska köpa engångsgrill. Kycklingspett som de har här i köttdisken som redan är marinerade och klara. Bara att lägga på grillen. Goda såg de ut också med olika marinader såsom vitlök, honung mm mm. Dock som ni vet inget gott vin till. Varför? Jo för att vi inte har något hemma då man ju inte kan köpa här om man inte har alkoholtillstånd som vi nu inte har. Men det blir bra ändå!


Ska bege mig nu snart ska bara läsa lite mer uppdat på internet. Ledig ensam igen på tors. De har ändrat schemat på Joakims jobb igen men detta är min egentid och I like!


Hörs sen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!