tisdag 21 april 2009

Jobbannonser i Dubai...

Hemkommen... Ligger och latar mig i soffan innan det är dags att laga middag. Har pratat med mamma nu på flera olika sätt hihi. Skype först sen tänkte vi oxå prova att prata på msn. Det är ju inte klokt att man kan göra det! Tekniken går framåt haha. Kanske är jag den enda som har missat att man kan prata över telefon oxå på msn, visste ni det? Kanon... Lät tom bättre än via skype ju!

Har jag berättat att vi har blivit ett typ av katthem här? Här samlas typ alla hemlösa katter och får sig ett rejält mål mat varje dag men givetvis är det den röda katten som hänger här mest. Kanske har han oxå berättat för sina andra kattkompisar att det bjuds på mat här! Det går bra, det har vi råd med! Varje gång jag öppnar fönstret så hoppar han upp och sätter sig på kanten. Han vill inte bara äta utan oxå kela en massa. Idag när jag kom hem så låg han utanför redan! Ahh vad ska man säga, det är gulligt!

Sitter här och kollar igenom en massa jobb annonser och tänkte bara visa er så att ni tror mig att det är sa j-a rasistiskt i detta landet när det gäller jobb och vilka sjuka löner det verkligen är. Here it comes...



Description:We are looking for a filipino personel assistant in dubai.Should be young smart and presentable with good communication skills and pleasing personality. PREFRABLY ON FATHERS OR HUSBANDS VISASalary AED 2000/--


Description:SITE CLERKS - INDIANS / PAKISTANS BCOM GRADUATE FIRST CLASS PREFERRED ON VISIT VISA / SALARY AED 1,100

2 exempel, visst är det sjukt?? Hade såna anonser stått i Sverige så vet jag inte, det är väl liksom inte ok va... Men men här är det tydligen.
Det är alltså svårt för mig att hitta ett jobb inom resebranschen, hotell branschen, spa mm FÖR ATT man komkurrerar med dessa löner som inte är OK. Sorry om jag låter lite upprörd.. men jag är faktiskt det oxå!

Nä börjar bli hungrig nu, dags att fixa till middagen. Värma upp köttfärssås och koka lite pasta till det. Hörs imorgon igen helt enkelt!

Puss o kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!