lördag 11 april 2009

Glad Påsk!!

Så var det påskafton! Glad Påsk önskar jag er alla! Vi kommer inte fira det så mycket härnere, ingen påskmat inte. Det blir nog pasta eller något!



Så idag är det den stora dagen för mig.... Kl ett ska jag köra till Deira och hålla föredraget för en massa local kvinnor. Håll tummarna för mig är ni snälla!



Det har varit busy här hela helgen så därav inte så mycket uppdatering. Men ska sammanfatta helgen lite..

I Torsdags var vi ute på palmen och såg atlantis hotellet. Sen tog vi en lunch på Madinat. Hem och slappade en halvtimme... Sen hämtade de oss med jeepen. Vi åkte ut mot öknen och gud vad han körde i sanddynerna. Vi skrek och hade oss. De andra 4 i jeepen undrade nog haha de var helt tysta. Kul var det iaf! Vi kom till lägret där vi gjorde hennatatuering, rökte vattenpipa och åt arabisk mat sen var det magdans. Vi satte oss i jeepen på väg hem och det var alldeles mörkt då körde han galet igen och ännu skojigare när det var mörkt hihi. Var hemma vid 22 och sen blev det lite popcorn och en tidig kväll.



Igår körde vi till Burj Dubai, världens högsta byggnad. Vi promenerade till Dubai mall, världens största mall där vi tittade på akvariet. Sen körde vi till creeken. Tog lite hoummos, falafel och fruktjuice på ett mysigt ställe som jag oxå var med min familj sen gick vi lite på marknaden. Jag köpte ett par skor för 60 kr, billigt! Sen gick turen till Mall of the emirates där vi tittade på skidbacken. Gick i lite affärer och så... Ahhh vill handla så mycket, det finns så mycket fint där men men... Hemom sen till ibn battuta mallen för att gå på bio. Vi såg New girl in town. Den var rolig! Åt karamellpopcorn och läsk och det fick bli vår middag för var så mätt så mätt efter det. Efter filmen åkte vi hem och tog ett glas vin och snackade, mysigt! Japp det var helgen snabbt sammanfattat!



Nu har jag promenerat i det underbart vackra vädret, duschat och gjort mig lite fin inför föreläsningen... Kan ju liksom inte komma i linnebyxor o så idag. Nä kavaj, skjorta och kjol får det bli.. Hmm varmt då kan man ju förstå hur älskling känner sig som alltid har kavaj i denna värmen usch usch!



Snart dags att köra Annsofi till stranden och för mig till jobbet. Blir lite avis på henne, semester!! Jag vill oxå ha semester...



Ta hand om er nu och ha en mysig påskafton och ät lite påskmat för mig oxå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!