torsdag 2 april 2009

Äggröra, juice och kaffe.

Godmorron hemma i stugorna!



Har tagit mig upp och ätit min frukost som typ alltid består av samma sak. Men ägg är gott och nyttigt. Var lite orolig för att jag kanske äter ägg för mycket. Man har liksom alltid hört att det inte är bra. Men har kollat upp det lite på internet och tydligen är det inga som helst problem att äta ägg varje dag såvida man inte äter en 10 st och det gör jag ju inte. Så då kan jag fortsätta med det! Så nu vet ni det om ni gillar ägg hahaha!



Det blev inte en drink igår, några fler... Och kvällen avslutades med några gt i soffan, musik och massa prat. Det är konstigt att man när man fått i sig lite drinkar har såååå mycket att diskutera och prata om hihi... Hur mysigt var det inte på Ritz carltons terass...? Ahhh det finns ju hur mycket mysiga ställen här som helst. Man upptäcker mer och mer varje vecka! Skoj är vad det är.



Planerna för idag... Köra till mitt jobb och hämta min efterlängtade check. LÖN alltså. Är nog lite mindre än vanligt för jag var ledig 3 dagar när min familj var här... Hoppas hoppas att de glömmer!! Chanserna är nog inte så stora dock.... Bad de igår om jag kunde få checken igår men det glömde dem och när jag skulle gå för dagen så hade de åkt från kliniken... Ahh blir så trött! Men banken som jag ska casha ut pengarna på ligger inte så långt från kliniken så.. Efter det ska jag till Mall of the emirates och köpa produkter på Kiehls. De finns bara på Harvey Nichols där. Sen var det ju tänkt visarun.. Vet ej hur det blir med det då Joakim fortf ligger kvar i sängen och klagar över huvudvärk.. Den lille mesen... Bakis. Nej jag ska få upp han nu. Vill att han ska följa med till kliniken och se var jag jobbar. Men han verkar inte vilja någonting den tråkmånsen hihi!



Kvällen hade vi tänkt spendera på en mysig restaurang men som sagt vi får se.. Annars blir det jag som är kocken igen!



Kul med kommentarer i min blogg, det gillar vi! Tänkte svara M som skrev igår!



Hej M, kul att du läser min blogg, den och gulfnews det känns ju kanon:-) När det gäller visa så vet jag att man kan åka till neutralization ngt som ligger vid world trade center.. Man får det förnyat en månad men... Det kostar ca 600 dirham. Åka till Hatta gränsen och göra det där kostar bara 60 dirham. Bättre och billigare! Tar bara en och en halvtimme härifrån Jebel Ali. Så det är ok. När det gäller hur många ggr så har jag ingen aning... Har gjort detta nu sen i sept och det har inte varit några problem. Är ju ganska lätt för oss europeer. Hoppas inte det blir något problem som sagt... Men om du vet mer om hur många ggr man kan göra det och

så så hör gärna av mig. Kommer ju få resident visa men dröjer lite..



Nä nu ska jag försöka få liv i min baby!



Ta hand om er. Puss o kram från en ledig och glad Cat

1 kommentar:

  1. Hej gumman- en fråga vet du hur man kollar upp ip adressen på dom som kommenterar....? Din kille är väl bra på sånt...?
    Kram Jess

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!