måndag 27 april 2009

Sweden is a beautiful country!


























Idag hade jag min brasilianska klient hos mig. Vi pratade som vanligt massor och hon berättade att hon hade sett ARN ipå bio igår och tänkte då givetvis på mig som är svensk. Hon tyckte filmen var helt underbar och det som jag tyckte var ganska roligt var att hon sa... Men Catharina varför har ni flyttat hit? Det ser ju så otroligt vackert ut där i ert land. Om jag hade bott där hade jag aldrig flyttat därifrån! Hihi japp jag är stolt över mitt vackra Sverige men kan va kul att prova vingarna lite och se något annat då och då och så har man ju alltid det vackra att komma tillbaka till, för det finns ju kvar!


Annars har det inte hänt så jättemycket sen sist. Var och handlade lite efter jobbet. Har jag berättat att de packar alla ens varor till en, det är ju hur skönt som helst! Lagade hamburgare till middag. Hade egentligen tänkt laga lasagne för det var så länge sen jag lagade det och det är verkligen en av mina favoriträtter! Varför har jag då inte lagat det på länge? Jo för att min älskling inte gillar det... Hur kan man liksom inte gilla lasagne, han är bra konstig. Han säger att han inte är kräsen men det är han! Kan inte äta ost men på pizza går det tydligen bra! Jag hade förvarnat han att jag skulle göra lasagne så han fick äta något annat men när jag kom hem så orkade jag inte laga det för det tar sån tid och jag var hungrig! Men imorgon ska jag göra det, mums! Då blir det pizza hut för honom.


Har sett Filip och Fredrik nu, love it! Men det är ju lite pinsamt när en galen Torsten Flink ska hylla Kevin Bacon på en ganska dålig engelska... Han måste ju liksom undra vad det är för skådisar vi har i Sverige... En av de bästa jaha... Hmm han verkade ju lite retard fast bara när han pratade engelska. Jag gillar han riktigt mycket annars! Nu ska vi sätta i en film i datorn och se den i sovrummet. Det blir givetvis ARN för nästa gång brasilianskan kommer så ska jag va uppdaterad och prata om filmen hahaha! Har ju faktiskt ingen aning om vad den handlar om nu och hon verkade va väldigt insatt....


Sov så sött så hörs vi väl imorgon va!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!