lördag 4 april 2009

Enough!

Nu får det vara nog med regn! Imorse när jag vaknade så kändes det som midvinter i rummet, alldeles mörkt... Och vem orkar då ta sig upp och promenera? Inte jag iaf. Det är solen och att det är ljust i rummet när jag vaknar som ger mig energi att gå ut och gå! Så... Det blev många snoozningar på klockan och en lång och varm dusch. Jag har kollat vädret nu på gulfnews och som det ser ut där så ska det bli 29 grader och sol måndag och tisdag. Det är så långt man kan se, så det ser ju lovande ut! Igår kväll när vi gick och lade oss så var det samma väder med en massa blixtar, åska och regn. Vet ni hur ovanligt det är här under denna perioden av året.. Jaja litar på väderprognosen!



Annars var det en lugn kväll igår. Jag lagade en rätt som min svägerska brukar göra. Karin, pratade dessutom med henne igår på skype. Alltid så skoj att höra från familjen därhemma. För de som bor i Sverige var det en underbar vårfredag och de hade hela helgen framför sig... Usch både jag och Joakim har första dagen på veckan idag. Alltid lika jobbigt! Men utvildad från helgen är jag iaf! Dessutom känns det lite bättre att också Joakim måste gå till jobbet idag hihi. Jobbigt när han var ledig och jag skulle iväg... Iaf rätten jag gjorde var super god. Tack Karin för tipset! Hemma lagade pannbiffar med mos och bacon i ugnen. Mums. Såg några avsnitt av Greys anatomi och ja det var ju riktigt bra!!!! Så nu är man fast i det oxå hihi, fast har ju många säsonger att köpa så det är bra.



Jaja nu är det dags att snart köra. Tror det är ganska mycket att göra idag så tiden går fort. Måste oxå köpa en ny bok som jag kan ha att läsa när det blir lugnt. Har läst ut den andra. Någon som har ett bra tips?



Ta hand om er idag och ni som har helg, NJUUUT!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!