tisdag 28 april 2009

Hemma!

Nu...

Är faktiskt kanske den bästa tiden på dagen. Kommit hem från tråkjobb. Sitter med en iskall cola light upphälld i ett glas och lite oliver! Det har blivit mitt nya snacks. Gott och salt! Me like. Dem med rött, paprika inuti i mmmm.


Ska snart sätta igång med lasagne lagning men bloggar lite först och givetivis läser andra bloggar. Har blivit lite "beroende" av bloggläsande.. Mycket tid går åt då man sitter och läser en massa ord efter ord. Joakim tycker det är slöseri, att man ska leva sitt eget liv men det struntar jag i. Han säger nog mest det för att han själv vill ha datorn och tycker jag tycker upp för mycket tid med den. Ja då får vi kanske ta och köpa en till helt enkelt, men det ska nog inte behövas hihi!


Svininfluensan...Det kan nog inte ha gått någon förbi.. Visst är det läskigt att de inte har något vaccin eller något för det. Som nutidens pesten! Hörde på radion att Dubais flygplats hade bra koll och visste hur man skulle göra med sånt här. Låter tryggt! Så det hoppas vi att de har. Jag äter iaf inte gris, usch va äckligt det låter, längre. Saknar inte det alls. Föredrar biff och kyckling mycket mer! Nyttigare oxå! Nä gris kan jag va utan och kommer inte börja äta det mer heller. Speciellt nu när vi bor här, får ju ta seden dit man kommer haha!


Imorgon är det fredag för mig och det är ju alltid skönt! Det är alltid lättare att gå till jobbet när man vet att man har helg! Kvällen vet jag inte än vad den har att bjuda på. Definitivt god efterlängtad lasagne till middag sen kanske en mysig strandpromenad och en kaffe på walken. Vill oxå sen se twilight filmen då jag precis läst ut boken som var helt underbar! Läs den! Den har tre uppföljare oxå så ska köpa nästa redan i morgon, new moon heter den. Gillar när det är så när man gillar en bok så man kan fortsätta läsa om personerna och deras öde! Jaja gott folk dags att steka lite köttfärs!


Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!