lördag 18 april 2009

Registeringsskyltar.

Gokväll mina vänner....

Idag mår jag inte så bra... Har haft ont i magen sen igår och ja det är inte bra. Magsjuka försvinn vill inte ha dig i min kropp tack! Har inte hänt så mycket sen sist och kunde inte komma på vad jag skulle skriva om idag så kom på att jag kanske inte berättat för er om systemet med registeringsskyltar här i Dubai so here it comes...


Bilden som vi har tagit på en vanlig väg här är en bil med en registeringsskylt med 5 siffror. Det är det som är det "normala" vilket innebär att man är lite av en looser haha nja kanske inte men.. Har man 4 siffror så är man lite bättre än dem med 5 för då har man mer pengar. Har man 3 siffror är man lite bättre än de som har 4. Har man 2 så är man ännu bättre och har man endast 1!!! siffra så är man självaste shejken. Han har en vit stor bil med en etta på. Kommer man nära den så ska man se till att ge han företräde hihi för han är faktiskt ute och kör! Japp kan ni förstå att det är så här.. i öknen.. Så lite siffror som möjligt på bilen ju rikare är man.


Förövrigt var det en alldeles för lugn dag idag på jobbet. Tur jag har en bra bok men kanske tur med tanke på min stackars mage. Har fått ner lite spaghetti och köttfärssås blev ingen sådan igår då ingen orkade åka och handla. Istället thai takeaway som kanske är boven i dramat ja vem vet..


Ligger i soffan med filten och ska kolla på tv nu. De visar Jurassic park, kanske inte så rolig får se har inte sett trean annars sätter vi på greys anatomi! Vad vi blev lurade på lost säsong 5 by the way. Köpte ju en box av en kines som kom förbi men det var ju inte alla avsnitten ju.. Bara 8 av 17. Letade på internet och hittade samma så de hade bara brännt ner på internet och tjänade sig en liten hacka på det jaha!


Nä gott folk ha en skön kväll nu.


Puss o kram från en ynklig cat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!