tisdag 14 april 2009

Bisarr dag...

Godmorgon...

Åhh jag sitter och njuter med mitt morgonkaffe och solen skiner utanför fönstret... Älskar dessa stunder på morgonen med bara mig själv. Ja ensam är jag nu. Besöket har åkt hem... Bisarr dag blev det igår för att..

Jag steg upp tidigare än vanligt för att jag skulle på ett möte och än en gång ha föreläsning om hudvård för ett antal kvinnor på en annan "club" för damer här i Dubai. Det var meningen att jag skulle köra Annsofi till stranden och senare på kvällen köra henne till flyget men men men! Hon tittade på sin biljett kanske lite för sent kan man säga... Hade missat sin flight som hade gått under natten. Det konstiga var att hon hade sagt att hon skulle åka hem på söndag natt hela tiden innan men sedan ändrade hon det till måndag natt. Jag ifrågasatte inte det utan förmodade att hon hade koll på det. Det blev panik och jag körde henne så långt som jag kunde nära mitt möte och sen fick hon ta en taxi till flygplatsen. Det gick inte att ta nästa flyg för biljetten var inte refundable. Hon hade inga pengar att betala biljetten så Joakim fick åka ut till flygplatsen efter sitt jobb och betala med sitt kreditkort. Tur att han hade pengar för det hade inte jag det var dock ganska många tusen kr. Inte bra! Men nu är hon på väg hem så det löste sig och Joakim får insatt pengar på sitt konto snart.

Det blev en ganska jobbig dag för mig med först föreläsning vilket alltid är nervöst sen denna oro att inte Annsofi kunde komma hem... Var på väg till flygplatsen men Joakim var redan där och allt hade löst sig så jag åkte ner till wavebreaker och tittade på solnedgången och tog ett glas vin. Det var skönt och avslappnande. Joakim kom dit senare och sen kom även en kompis till honom som var jättetrevlig så vi stannade där tills de stängde och många glas vin senare. Tog en sväng om Mc Donalds, det blev vår middag kl 12!

Ikväll är det slappa i soffan som gäller. Vi ska börja se lost säsong 5! Japp ni hörde rätt. Den har inte kommit ut men det kom en kille och knackade på häromdagen och sålde en massa dvd boxar och filmer jättebilligt så givetvis slog vi till. Längtar redan till kvällen men först måste jag åka till jobbet. Lugnt nu när alla är iväg på semester, det är ju påsklov och så!

Ta hand om er gott folk och dagens tips... När ni är ute och reser kolla er biljett så ni inte missar flyget!
Puss o kram

1 kommentar:

  1. men shit herregud..sånt får ju bara inte hända! oj va klumpligt av henne..hehe!! Hoppas allt är bra annars! Kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!