onsdag 29 april 2009

Solnedgångs dopp!

Gokväll!


Har ni en mysig kväll? För mig är det nu helg. Ja ni vet hur det känns. Fredagskänslan , finns inget som slår det!


Efter jobb så åkte jag raka vägen hem och hämtade bikini och handduk. Vidare till playan, var där vid kvart över sex och det var packat med folk, det trodde jag inte! Men när temperatuen som nu på dagarna visar 42 grader så är det underbart att vara på stranden lite senare. Jobbigt varmt på dagen med vindar som nästan bränner mot ansiktet men på kvällen är det bara härligt härligt... Tog en lång promenad längs stranden sen badade jag. Låg i hur länge som helst. Såg ut mot horizonten där ljuset blev svagare och svagare. Det var balsam för själen kan jag lova. Det var precis det här jag behövde idag kände jag. Gick och lade mig på handduken och istället för som vanligt ligga o titta upp mot solen så var det månen som sken. Joakim kom ner vi halv åtta och då klädde jag på mig och vi gick till en libanesisk restaurang på walken. Middagen bestod av hoummos, kolgrillad kyckling, pickles och oliver!


Nu är vi hemma igen och jag är ganska trött, ska sätta på en film tror det blir Valkyrie idag, hört att den ska va bra. Igår såg vi twilight och jag blev inte besviken över filmen. Man brukar nästan alltid bli det tycker jag när man läst boken då den alltid är mer detaljerad och man liksom föreställer sig hur allt ska vara. Givetvis var oxå boken mer detaljerad här men filmen var bra, riktigt bra! Min kompis Lovisa ringde mig igår och va glad jag blev att höra hennes röst, alltid så skoj att höra rösten på de man tycker om där hemma!


Nu ska jag nog skiva lite vattenmelon till filmen, nope inga sweets här inte. Idag är det 11 dagen utan!


Puss puss vi höres imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!