söndag 12 april 2009

Kattbesök...

Gokväll mina vänner!

Har ni det bra såhär på påskdagen? Vet att många är lediga många dagar och även imorgon oxå, så skönt! Det är inte jag... Så är det när man bor i mellanöstern men jag firar ju andra dagar såsom Mohammeds födelsedag, eid vilket firas efter ramadan och lite andra så dem får jag helt enkelt hålla till godo med!

Ska snart baka, bara skriva lite först... Vi sitter i soffan alla tre och har precis ätit middag. Det blev en italiensk pasta rätt som består av massa tomater, mozzarella, basilika. Gott. Idag blir det en lugn kväll. Den nästan första lugna kvällen sen Annsofi kom hit. Skönt att bara slappa och kolla film.

Vet ni vad som hände igår?? När vi kom hem så var fönstrena vidöppna i vardagsrummet. Vi gick in och där kom katten trippande helt lugnt!! Han fick dock fart när han såg oss och hoppade ut. Han hade haft en mysig dag härinne säkert liggandes i säng och soffor! Inte så roligt tyckte min käre pojkvän dock... Han är ju allergisk och fick röda ögon och blev snörvlig stackaren. Även idag har han hoppat in, han vill helt enkelt bo här men det går ju inte.. Jag ger han iaf mat så han inte behöver gå hungrig men det är svårt vill jag säga att bara stänga fönstren mitt framför han. Jag älskar ju katter men alla gör ju inte det så...

Igår... Jo var ju och skulle presentera min klinik inför woman association club i Deira. Det gick bra. Var lite nervös i början men direkt när jag började prata så försvann det. Jag älskar ju sånt här kom jag på hihi. Har ju också haft många välkomstmöten från min tid som reseledare så det hjälper ju till. Faktiskt tyckte chefen jag var så duktig så det är dags igen imorgon! Japp det gör jag gärna. Så imorgon kl 10 är det nästa womans club som gäller, denna gången i Jumeira så lite närmare!

Kvällen igår var jag och Annsofi på en restaurang som heter Bussola och ligger på Westin hotellet. Uppe på terassen åt vi pizza och drack rödvin. Efter det så promenerade vi till Royal mirage hotellet och gick på roof top baren, min favvo. Tog en mojito där och satt och snackade sen var det hem och i säng. Jag somnade nog på 1 sekund, alldeles slut!

Imorgon flyger Annsofi hem igen. Flyget går på natten så lite mer hinner vi med:-) Nä nu kära vänner ska jag baka och gissa vad? :-)

Take care och njut av ledigheten! Puss puss på er!

1 kommentar:

  1. Hejsan. visste inte hur jag skulle skriva till dig men jag hoppas du ser denna kommentar :)
    Jag heter iaf Anna och kommer från Pajala. Just nu läser jag på Gilda skolan till hudterapeut i Göteborg. Jag är klar i augusti och har varit intresserad sen länge tillbaka på att åka och jobba i just Dubai, läst lite i din blogg och är ganska avundsjuk :) vill verkligen flytta dit direkt när jag är klar, har ju inte så mycket pengar kvar så behöver jobb direkt. Är det svårt att få jobb där? åå.. har så mycket jag vill fråga dig. Om du känner att du har tid och lust så får du jätte gärna maila mig på: pajala_anna@hotmail.com
    uppskattar det jätte mycket men annars kommer jag att följa din blogg tills jag uppfyller min dröm :) kram

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!