fredag 3 april 2009

Men jag skriver några ord ändå!

Ja där fick ni se lite hur det ser på vägen från Dubai till Hatta, Oman. Dit jag åker varje månad på visarun! Allt gick bra igår. Inga som helst problem, vilket alltid är skönt...



Jag fick upp älskling igår och fast han var lite trött och bakis så hängde han på! Först var vi på mitt jobb och där fick han se hur jag har det varje dag och träffa några av mina kollegor! Rose, städerskan sa.. O you must be so lucky, such a handsome boyfriend! Hihi tack , ja det har jag minsann! Efter det åkte vi till banken och jag fick utcashad min lönecheck och vet ni vad! Det blev som jag hoppades!!! De hade glömt att jag tagit ledigt 3 dagar så lönen var samma som vanligt haha. Där ser ni hur stor koll de har.... Sen gick turen ut i öknen och mot Oman. Jag körde denna gången och det är riktigt kul att köra där. Fina breda vägar och man kan köra fort!! Hmm fast inte så fort för... När hastighetsmätaren kommer över 120 så börjar den pipa! Det är så irriterande... Antingen höjer man ljudet på radion eller så saktar man in lite!



Jag släppte av Joakim vid Hatta fort hotel. Det ligger ca 5 min från gränsen. Tog tiden och efter en och en halv timme så var jag tillbaka och hämtade han. Så denna gången gick det smidigt och fort. Sådärja nu är det 30 dagar till, skönt...



Var hemma ganska sent och då var man lite mör.. Orkade inte gå ut och äta utan stannade hemma. Lagade mat här istället och kollade lite på tv sen slocknade vi ganska tidigt.



Idag vaknade jag kl 9 och underbart utvilad. Det blev en dusch, frukost tillsammans sen åkte jag till Battuta mallet. Hade en tid där kl 11 för manikyr och pedikyr så nu har jag fina naglar igen! Tog en tripp in på Geant och handlade inför mitt besök. Madrass, lakan och så.. Nu närmar det sig med stormsteg och ser så fram emot att Annsofi kommer! Sen körde jag till nästa mall. Mall of the emirates. Usch det är alltid så mycket folk där. Svårt att hitta parkeringsplatser och sen knuffas med folk. Gillar mest mitt "eget" Battuta. Men men.. där finns bra affärer så.. Handlade produkter och ett halsband med ett stort hjärta. Jag vill vill shoppa mer men måste ta det lite lugnt denna månaden så inte pengarna tar slut typ 2 v innan nästa lön för det är tråååkigt! Gick ändå o spanade lite på veromoda och Zara, I like!!



Bestämde lunch med älskling och vi sågs nere på jbr walken. Det blev på chilis. En amerikansk kedja med mycket och god mat! Jag åt fajita i pita, smarrigt. Tog en liten promenad där nere. Var marknad och allt möjligt idag. Jättemycket folk fast att vädret är sådär. Mulet och har regnat lite. Jag tycker dock det fortf är skönt men önskar fint till besöket tack! Får be till vädergudarna.... Tog en tripp in på en optiker och provade lite bågar, jättefina. Snart är det dags att köpa ett par!



Nu är vi tillbaks i mysiga soffan och har fikat på kaffe och banankaka med vispgrädde. Igår köpte jag den första säsongen med Greys anatomi. Har inte sett den serien innan och alla säger att det är sååå bra! Ja vi får väl se.. Men nu ska vi iaf kolla på det!



Puss o kram och ha en mysig fredag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!