onsdag 8 april 2009

Tidig morgon.

Kl sju vaknade jag.... Helt otroligt och kunde inte somna om så nu ligger jag här i sängen och tycker det är mysigt. Extratid. Väckarklockan är ställd på kvart i nio så jag har en timme kvar att mysa eller så tar jag en promenad, får se.

Igårkväll blev en lugn kväll. Alla var ganska trötta. Satt ute på terassen och beställde thaimat. Jag åt paneng kyckling med ris. Vi hade oxå beställt satay spett. Det innebär ju kycklingspett med jordnötssås. När vi hade packat upp allt så inser vi att de har glömt att packa ner jordnötssåsen. Ahhhh det är så störigt. Är ju den som är god ju att doppa spetten i. Visst är det ofta så när man beställer att de nästan alltid glömmer något. Tex pommes fritten till hamburgaren eller något sånt. Man blir irriterad. Ringde till dem och sa att de fick minsann komma ut och lämna såsen. Och det nu.... Men givetvis kom de en timme senare när all mat redan var uppäten. Men kanske kan jag ju ta med satay till lunch, kan va gott och lite annorlunda än mina tråkiga konserver hihi.

Idag är det ju som fredag för mig igen, skönt skönt. Har en massa planer givetvis nu när Annsofi är här. Ska till Atlantis, ökensafari, creeken, goldsouken mm. Jag ser faktiskt oxå jättemycket fram emot att åka på ökensafari. Det är skoj att åka med jeepen i sanddynerna. Var ju ett år sen jag gjorde det så det blir kul. Gör det imorgon då det är hennes födelsedag och det är ju en rolig upplevelse.

Nä mina vänner nu ska jag fortsätta mysa i sängen, se något på kanal 5. Har börjat kolla på färjan, det är typisk svensk underhållning och jag gillar det!

Ta hand om er. Puss o kram en nyvaken Cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!