söndag 5 april 2009

Solen och värmen tillbaks!



Såja! Det var väl på tiden. Nu är det varmt och skönt igen, så som det faktiskt ska va i öknen!


Ikväll ska jag hämta Annsofi på flygplatsen. 01.10 landar hon så blir sent för mig som ju ska upp och jobba imorgon. Men ska ha lite mys här innan jag kör, lite av en uppesittarkväll haha. Något kul man väntar på. Kör nog vid ett tiden. Tar ju ett tag att komma ut oxå från flygplatsen med alla passkontroller, hämta bagage och det viktigaste tax free shopen!


Igår så jobbade jag som vanligt sen var det städning här hemma, sen middag och Greys Anatomi. Riktigt bra är den serien!


Tänkte berätta exakt hur denna dagen såg ut för mig här i mellanöstern. Om det kan va intressant hihi! Kanske inte men har mycket tid nu haha!


8.15 väcklarklockan ringde. Snoozade sen upp och klädde på mig träningskläder, ut och promenerade i det underbara vädret.


9.00 Dusch och fixar iordning mig.


9.30 Frukost, som vanligt äggröra, juice och kaffe. Har alltid David Letterman på på tv! Sen lite surfande och läsande av bloggar hihi!


10.00 Körde hemifrån. Kör till Diamondlease i Knowledge village för att betala min bil. Suck det är inte kul för det är såååå dyrt på min lilla lön...


11.00 Anländer på "min" klinik. Tittar bokningssystemet. Idag... Inte en enda klient. Ok vad ska jag då göra idag? Börjar med att göra en Lpg behandling på mig själv.


12.00 Kör till Choitram och köper cola light och en bok. Ser min favvo författares nya bok!! Jaaa! Marian Keyes. This charming man. Har redan läst 150 sidor och den är super bra. Hon skriver så himla roligt! Har läst alla de andra och alla är lika bra.


13.00 Går ut i trädgården och äter min konservburk med spagetti och tomatsås. En kollega är där så vi sitter och snackar lite. Hon är gravid i 3 månaden och äter nu en massa nyttigt för lille bebisen, innan åt hon bara typ Mc Donalds haha!


14.00 Läser i min lilla soffa......


15.00 Får en skin tightening behandling. Alltså ett litet minilyft. Sådär en söndag man tackar! Behandlingen kostar ca 3000 kr så det känns gott! Nu är jag lyft och fin oxå hihi.


16.00 Fortsätter läsa, äter lite plommon.


16.50 dags att köra. Arbetsdagen är klar!


17.30 Anländer till parkeringsplatsen på Ibn battuta mall. Ska storhandla på Geant. Passar på att betala 12 dirham till killarna i de gula overallerna och får min bil tvättat. Bettan måste va fin nu inför besök!


19.00 Hemma. Stöter på katten!!!! Hon har varit borta hur länge som helst ju.... Bjuder henne på kattmat som jag köpt för typ 1 månad sen. Hon blir glad och vi kelar lite. Har växt litegrann och ser fin ut i pälsen.


19.00 till 20.30 Plockar in all mat, diskar, lagar middag, diska igen puh. Idag gjorde jag något nytt och kul! Thailändsk pad thai. Det blev super smarrigt!


Sådär min dag haha!


Nu skulle Joakim pumpa upp den madrassen som vi köpt.. Jag frågade specifikt om pumpen var med och de sa ja!! Blir galen, givetvis är den inte det så nu måste jag åka dit. Hur drygt är det????? Jaja...


Sen blir det en dusch och sen Greys anatomi med lite glass. Sen är jag redo för att hämta Annsofi, ska bli så skoj!!


Ha en kanonkväll!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Dubai, United Arab Emirates
Välkomna hit! Jag skriver om mitt liv i Dubai. Flyttade hit i september 2008 och trivs som fisken i vattnet. Dubai är en underbar stad som har allt att erbjuda. En easy lifestyle helt enkelt!